چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 301352

جگر مرغ مقدار زیادی پروتئین، ویتامین Dو A دارد. چنان‌چه محمدتقی انوشه متخصص تغذیه معتقد است این پروتئین شامل ۹ آمینو اسید است، این آمینو اسید‌ها به عنوان بلوک‌های سازنده برای بدن ما عمل می‌کنند، بنابراین مصرف این محصول به عنوان یک ماده غذایی خوب به همه توصیه می‌شود.

خواص جگر مرغ

سلامت نیوز:جگر مرغ مقدار زیادی پروتئین، ویتامین  Dو A دارد. چنان‌چه محمدتقی انوشه متخصص تغذیه معتقد است این پروتئین شامل ۹ آمینو اسید است، این آمینو اسید‌ها به عنوان بلوک‌های سازنده برای بدن ما عمل می‌کنند، بنابراین مصرف این محصول به عنوان یک ماده غذایی خوب به همه توصیه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، افرادی که از کم‌خونی رنج می‌برند، می‌توانند از جگر مرغ به عنوان یک غذای کامل در وعده‌های غذایی استفاده کنند.

 چه کسانی مصرف نکنند؟

این متخصص معتقد است:«افرادی که میزان چربی و کلسترول منفی آن‌ها بالاست نمی‌توانند جگر مرغ استفاده کنند و بهتر است از مصرف آن خودداری کنند و به جای آن کسانی که میزان چربی بدن آن‌ها در حد نرمال است می‌توانند از این محصول استفاده کنند.»

 سخنی با تولید کنندگان

وی  افزود: «آن‌چه در این میان اهمیت دارد سلامت مرغی است که جگر آن پس از ذبح، بسته بندی و روانه بازار مصرف می‌شود و به دست مصرف کنندگان می‌رسد. برای پرورش برخی مرغ‌های موجود در بازار از مقدار زیادی آنتی بیوتیک و انواع هورمون‌ها استفاده می‌شود و در نهایت جگر آن هم  به عنوان یک ماده غذایی ناسالم محسوب می‌شود. افراد باید پیش از خرید جگر مرغ از سلامت آن مطمئن شوند و سپس آن را تهیه کنند.»

جا دارد در شرایط نابه سامان اقتصادی، تولید کنندگان مرغ گوشتی توجه ویژه به نحوه استفاده از داروهای آنتی بیوتیک داشته باشند و با فاصله زمانی مناسب به ذبح مرغ اقدام کنند چرا که جگرمرغ مهم ترین جایی است که این داروها انباشته می شود و مصرف کنندگان آن هم قشر محروم جامعه هستند. جگر مرغ را هم می توان با رعایت نکات بهداشتی در بسته بندی‌های مناسب و تاریخ مصرف در اختیار مصرف کننده‌ای گذاشت که  این روزها در ویترین مغازه ها تنها تماشاکننده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha