یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 301525

در کنار جراحی‌های لاغری برای کسانی که از چاقی مفرط رنج می‌برند، داشتن برنامه غذایی و ورزش مناسب برای رسیدن به وزن ایده‌آل لازم است؛ البته در سیر کاهش وزن گاهی روند کاهش وزن کند یا متوقف می‌شود که اصطلاحا به آن استپ وزنی می‌گویند.

استپ وزنی چیست؟

سلامت نیوز: در کنار جراحی‌های لاغری برای کسانی که از چاقی مفرط رنج می‌برند، داشتن برنامه غذایی و ورزش مناسب برای رسیدن به وزن ایده‌آل لازم است؛ البته در سیر کاهش وزن گاهی روند کاهش وزن کند یا متوقف می‌شود که اصطلاحا به آن استپ وزنی می‌گویند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،در واقع این اصطلاح زمانی اطلاق می‌شود که در برهه زمانی یک‌ماه، وزن و سایز کم نکنید، اما نگران نباشید چون کم‌و‌بیش همه افرادی که تحت عمل جراحی لاغری قرار گرفته‌اند ممکن است آن را تجربه کنند.از علل استپ وزنی می‌توان به عدم رعایت برنامه غذایی و افزایش مصرف کربوهیدرات و شیرینی‌جات و مواد غذایی پرکالری و از طرفی کاهش فعالیت ورزشی اشاره کرد. 

برای حل این مشکل روش‌های مفیدی را به شما معرفی می‌کنیم: استرس خود را کنترل کنید، زیرا استرس با افزایش هورمون کورتیزول باعث چاقی شما می‌شود. مواد غذایی را که می‌خورید، یادداشت کنید. مصرف پروتئین و وعده صبحانه را فراموش نکنید و مصرف فیبر، میوه‌، سبزیجات و غلات را افزایش دهید. فعالیت خود را افزایش دهید و به اندازه کافی بخوابید. 

فقط به ترازو اعتماد نکنید و اصول وزن‌کشی صحیح را بدانید. گاهی ممکن است بدون کاهش وزن، سایز کم کنید. سرعت کاهش وزن خود را با بقیه مقایسه نکنید، زیرا هر کسی ژنتیک و متابولیسم خاص خودش را دارد. کاهش وزن در افرادی که کم‌کاری تیروئید دارند با افزایش سن به‌دلیل کاهش سوخت‌وساز بدن، کندتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha