چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 301775

دوچرخه سواری ورزش خوبی است و می تواند به همان راحتی که شما انجام می دهید آسان یا دشوار باشد. بعلاوه ، اگر نمی توانید بیرون بروید، حتی می توانید بسیاری از مزایای سلامتی مشابه را در یک دوچرخه ثابت در داخل خانه پیدا کنید.

۵ مزیت عمده دوچرخه‌سواری برای سلامتی

سلامت نیوز: دوچرخه سواری ورزش خوبی است و می تواند به همان راحتی که شما انجام می دهید آسان یا دشوار باشد. بعلاوه ، اگر نمی توانید بیرون بروید، حتی می توانید بسیاری از مزایای سلامتی مشابه را در یک دوچرخه ثابت در داخل خانه پیدا کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا،در اینجا پنج مزیت عمده دوچرخه سواری برای سلامتی آورده شده است.

دوچرخه سواری تناسب قلب و عروق را افزایش می دهد

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده توصیه می کند که بزرگسالان ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته فعالیت هوازی با شدت متوسط یا ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی هوازی با شدت زیاد انجام دهند. دوچرخه سواری یکی از راه های ورزش های هوازی است – که به آن کاردیو نیز گفته می شود – که قلب و ریه های شما را کار می دهد.

به عنوان مثال، یک مطالعه بزرگ در سال ۲۰۱۷ مزایای “رفت و آمد فعال” را بررسی کرد و دریافت که دوچرخه سواری برای کار با خطر کمتری از بیماری های قلبی عروقی، سرطان و مرگ همراه است. در واقع ، مزایای سلامتی دوچرخه سواری برای کار حتی ممکن است بیشتر از مزایای پیاده روی تا محل کار باشد.

دوچرخه سواری می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند

 فعالیت هوازی متوسط یا شدید مانند دوچرخه سواری می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. یک بررسی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۹ نشان داد که دوچرخه سواری داخل سالن، همراه با روشهای تغذیه سالم، برای کمک به افراد در کاهش وزن، کاهش فشار خون و بهبود مشخصات چربی توصیه می شود.

تاثیر ملایم دوچرخه سواری روی مفاصل

دوچرخه سواری یک فعالیت کم تأثیر بر روی مفاصل است – حتی از پیاده روی نیز راحت تر است.

وقتی راه می رویم و وقتی پایمان به زمین برخورد می کند، با دو تا چهار برابر وزن بدن خود ضربه می زنیم.

دوچرخه سواری تعادل و هماهنگی را بهبود می بخشد

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۳ نشان داد که دوچرخه سواری می تواند تعادل را بهبود بخشد و حتی به جلوگیری از سقوط افراد مسن کمک کند. با این حال، این مزایا فقط برای دوچرخه سواری در فضای باز اعمال می شود، و نه برای دوچرخه سواری ثابت داخل سالن.

وقتی می خواهید دوچرخه را به حالت ایستاده نگه دارید، روی تعادل کار می کنید. به همین دلیل دوچرخه سواری اغلب برای آموزش تعادل و هماهنگی به افراد مبتلا به اختلالات عصبی توصیه می شود. در حقیقت، یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۵ نشان داد که دوچرخه سواری ثابت می تواند تعادل را در بیماران سکته مغزی بهبود بخشد.

دوچرخه سواری مزایای سلامت روان را به همراه دارد

به خوبی ثابت شده است که ورزش – مانند دوچرخه سواری – می تواند عملکرد شناختی را بهبود بخشد، افسردگی را کاهش دهد و به طور کلی بهزیستی را افزایش دهد.

بعلاوه ، وقتی در فضای باز دوچرخه سواری می کنید، این مزایا را افزایش می دهد. یک بررسی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که ورزش در محیط های طبیعی مزایای سلامت روان بیشتر از ورزش های داخلی است.

مهمترین مزیت دوچرخه سواری ممکن است همان احساس آزادی، لذت، بازی، لبخند و خنده دوران کودکی باشد.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha