دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 301952

آسم یک بیماری غیرواگیر دستگاه تنفس بوده که جمعیت بسیار بالایی را در دنیا درگیر کرده است. با توجه به این‌که علاوه بر فاکتورهای ژنتیک، عوامل محیطی تاثیر بسیار زیادی بر شروع حملات آسم و روند بیماری دارند، در نتیجه توجه به این عوامل می‌تواند در کنترل این بیماری کمک‌کننده باشد.

مبتلایان به آسم نباید کم بخوابند

سلامت نیوز-*دكتر سید شمس‌الدین اطهاری:آسم یک بیماری غیرواگیر دستگاه تنفس بوده که جمعیت بسیار بالایی را در دنیا  درگیر کرده است. با توجه به این‌که علاوه بر فاکتورهای ژنتیک، عوامل محیطی تاثیر بسیار زیادی بر شروع حملات آسم و روند بیماری دارند، در نتیجه توجه به این عوامل می‌تواند در کنترل این بیماری کمک‌کننده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،یکی از عوامل اثرگذار برآسم، کیفیت خواب بیماران مبتلا به آسم است.با توجه به پایان‌یافتن تعطیلات تابستانی، برنامه خواب و بیداری برخی از افراد دچار تغییرات فاحشی خواهد بود و چه‌بسا بعضی افراد در اثر این تغییرات، خواب کافی نداشته باشند. شایان توجه است که عدم خواب و استراحت کافی می‌تواند باعث اضطراب شده و زمینه تشدید آسم را در افراد مبتلا به این بیماری فراهم کند.

از سوی دیگر تشدید بیماری آسم موجب اختلال در خواب شبانه شده و تشویش و پریشانی بیماران را افزون‌تر کرده و به شکل یک چرخه معیوب باعث ایجاد استرس در افراد مبتلا به آسم شده و حملات آسم را تشدید می‌کند. پس کیفیت خواب بر وضعیت بیماری آسم اثر داشته و بیماری آسم نیز بر کیفیت خواب تاثیر دارد.

سطح برخی از مدیاتورها و هورمون‌ها در خواب تنظیم می‌شود که اینها می‌توانند بر روند بیماری آسم اثرگذار باشند.لذا اکیدا توصیه می‌شود بیماران مبتلا به آسم با تنظیم خواب خود باعث کنترل بهتر بیماری خود شوند و اگر احساس تشدید حملات آسم را دارند حتما پزشک خود را در جریان قرار داده و درمان‌های تجویز شده را با دقت دنبال کنند. 

*فلوشیپ آسم و آلرژی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha