در این مطلب کوتاه همراه ما باشید تا به شما بگوییم چگونه متوجه شوید گرفتگی بینی‌تان علامت کووید 19 است یا به مشکل دیگری مانند آلرژی مرتبط است.

از کجا بدانید گرفتگی بینی‌تان از کروناست یا نه؟

سلامت نیوز: در این مطلب کوتاه همراه ما باشید تا به شما بگوییم چگونه متوجه شوید گرفتگی بینی‌تان علامت کووید 19 است یا به مشکل دیگری مانند آلرژی مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، همه‌ی افراد گاهی دچار گرفتگی بینی می‌شوند و این عارضه، دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد؛ از عفونت سینوسی گرفته تا یک سرماخوردگی معمولی. حتی استرس هم می‌تواند گرفتگی بینی ایجاد کند. با این که یکی از محتمل‌ترین دلایل این عارضه‌ی آزاردهنده، آلرژی‌های فصلی است؛ اما از آنجایی که گرفتگی بینی و سینوس‌ها می‌تواند علامتی از کووید 19 نیز باشد، هرچند نسبتاً نادر است، اما به هر حال شما باید این علامت را جدی بگیرید.

در این مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه متوجه شوید گرفتگی بینی‌تان علامت کووید – 19 است یا به مشکل دیگری مانند آلرژی مرتبط است.

گرفتگی بینی‌تان با داروی آلرژی برطرف نمی‌شود
یکی از علائمی که نشان می‌دهد گرفتگی بینی‌تان ممکن است ناشی از کووید – 19 باشد زمانی است که شما داروی آلرژی مصرف می‌کنید اما تسکین نمی‌یابید. ضمناً این اتفاق بیانگر این است که گرفتگی بینی شما به هر دلیل دیگری غیر از آلرژی است.

سابقه‌ی آلرژی فصلی ندارید
قبلاً دچار آلرژی فصلی نبوده‌اید؟ پس به احتمال زیاد الآن هم آلرژی ندارید. بسته به اینکه چه مدت است دچار گرفتگی بینی شده‌اید و چه علائم دیگری دارید، ممکن است دچار سرماخوردگی، آنفلوانزا و البته کووید – 19 شده باشید.

تب دارید
اگر علاوه بر گرفتگی بینی تب هم دارید، پس مطمئناً باید به پزشک مراجعه کنید. آلرژی تقریباً هیچ‌وقت باعث تب نمی‌شود. اما در مورد آنفلوانزا، تب بسیار شایع است و البته در مورد ویروس کرونا نیز تب بسیار معمول است. هر دوی این بیماری‌ها باید جدی گرفته شوند.

بدن درد دارید
بدن درد نیز علامتی نیست که در آلرژی مشاهده شود اما در مورد کووید – 19 بسیار شایع است. تحقیقات جدید نشان داد؛

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha