شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 302642

آب کرفس به آخرین روند در جهان سلامتی تبدیل شده است، بسیاری ادعا می کنند که آب کرفس می تواند از سرطان جلوگیری کند، آکنه را درمان کند و باعث کاهش وزن شود. در حالی که اکثر این ادعاها بی اساس هستند، اما نوشیدن آب کرفس می تواند به روش های مختلفی برای سلامتی شما مفید باشد.

۴ مزیت شگفت انگیز آب کرفس

سلامت نیوز: آب کرفس به آخرین روند در جهان سلامتی تبدیل شده است، بسیاری ادعا می کنند که آب کرفس می تواند از سرطان جلوگیری کند، آکنه را درمان کند و باعث کاهش وزن شود. در حالی که اکثر این ادعاها بی اساس هستند، اما نوشیدن آب کرفس می تواند به روش های مختلفی برای سلامتی شما مفید باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در اینجا چهار مزیت آب کرفس با حمایت علمی وجود دارد:

کرفس دارای مقادیر زیاد و متنوعی از  ویتامین ها و مواد معدنی است

 یک فنجان آب کرفس حاوی مواد مغذی مختلفی است که بسیاری از افراد در رژیم های غذایی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم ندارند.

نوشیدن آب کرفس باعث می شود سبزیجات بیشتری مصرف کنید – و در نتیجه مقادیر بیشتری از مواد مغذی و ویتامین ها را مصرف کنید –

    آب کرفس دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است

در یک بررسی در سال ۲۰۱۷ نتیجه گیری شد که ترکیبات موجود در کرفس مانند اسید کافئیک، آپی ژنین و لوتئولین به عنوان آنتی اکسیدان های قوی با اثرات درمانی عمل می کنند.

آنتی اکسیدان ها از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کنند، شرایطی که وقتی رادیکال های آزاد زیادی در بدن وجود دارد اتفاق می افتد. رادیکال های آزاد از منابع خارجی مانند آلودگی و همچنین از فرآیندهای طبیعی بدن مانند هضم به بدن می آیند. رادیکال های آزاد بسیار زیاد منجر به التهاب مزمن می شوند، که می تواند به سلول ها، بافت ها و اندام های سالم آسیب برساند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند حملات قلبی، سرطان، آرتروز و دیابت را افزایش دهد.

یک بررسی دیگر در سال ۲۰۰۸ نشان داد که لوتئولین موجود در کرفس به دلیل خواص ضد التهابی می تواند به تأخیر در توسعه سلول های سرطانی کمک کند. نکته مهم این است که این مطالعه در سلولهای آزمایشگاهی انجام شده است و بنابراین، نتایج ممکن است در مورد انسان اعمال نشود.

علاوه بر این، یک مطالعه در سال ۲۰۰۷ بر روی موش ها نشان داد که ۲ میلی گرم بر کیلوگرم در روز از لوتئولین ۴۰ درصد از رشد سلول های سرطانی ریه را کاهش می دهد. دوز ۱۰ میلی گرم در کیلوگرم در روز رشد ۶۰ درصدی را کاهش می دهد. با این حال، تحقیقات در مورد اثرات ضد التهابی کرفس بر روی انسان هنوز محدود است، و آب کرفس را نباید یک درمان مناسب برای بیماری های مزمن مانند سرطان دانست.

    آب کرفس مرطوب کننده است

 از آنجا که کرفس حدود ۹۵٪ آب و حاوی الکترولیت است ، نوشیدن آب کرفس راهی عالی برای هیدراته ماندن است. هیدراته ماندن بدن شما را به درستی کار می کند و خواب، شناخت و خلق و خو را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، الکترولیت هایی مانند سدیم ، کلسیم و پتاسیم به تنظیم سطح مایعات در بدن کمک می کنند. آنها همچنین انقباضات عضلانی را تحریک می کنند تا باعث پمپاژ قلب و حرکت عضلات شما شود.

    آب کرفس قند کمی دارد

یکی دیگر از فواید آب کرفس، کم بودن قند آن است که آن را به گزینه ای سالم برای آب میوه های سنتی مانند آب پرتقال یا آب سیب تبدیل می کند.

به عنوان مثال، یک فنجان آب کرفس حاوی ۳.۱۶ گرم قند طبیعی در مقایسه با ۲۴ گرم در آب پرتقال و ۲۸ گرم در آب سیب است.

مصرف بیش از حد قند می تواند منجر به افزایش وزن شود و شما را در معرض خطر بیشتری برای دیابت  چاقی و بیماری های قلبی قرار دهد. آب کرفس نوشیدنی کم قندی است که به سلامت شما کمک می کند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha