آسم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های غیرواگیر تنفسی به‌شدت تحت تاثیر عوامل محیطی و مواد موجود در هوای تنفسی است. با ورود این مواد به مجاری هوای افراد مستعد آسم، احتمال تشدید حملات و عود مجدد بیماری این افراد وجود دارد.

اهمیت مراقبت از بیماران آسم در برابر وزش باد

سلامت نیوز -*دكتر سید شمس‌الدین اطهاری: آسم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های غیرواگیر تنفسی به‌شدت تحت تاثیر عوامل محیطی و مواد موجود در هوای تنفسی است. با ورود این مواد به مجاری هوای افراد مستعد آسم، احتمال تشدید حملات و عود مجدد بیماری این افراد وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،گردوغبار هوا و ریزگردهای موجود در هوای بادی و توفانی می‌تواند از معضلات شدید برای بیماران مبتلا به آسم تلقی شود. جریان باد و هوای‌بادی از علل اصلی افزایش گردوخاک در هوا بوده و ورود هوای آلوده به مجاری هوایی بیماران آسمی می‌تواند با تحریک برونش‌ها، تنگی‌نفس شدید و حملات آسم را برای این افراد درپی داشته باشد.

این قضیه در مناطق بادخیز و دارای گردوغبار محلی می‌تواند شدیدتر باشد. در برخی موارد بارش باران باعث فروکش گردوغبار شده و احتمالا به افراد مبتلا به آسم کمک می‌کند، ولی میزان رطوبت بالای هوا و تغییرات جوی باید مدنظر باشد و افراد مبتلا به آسم باید با ماسک و سایر تجهیزات، خود را در برابر تغییرات جوی و آب‌وهوایی حفاظت کنند.

از طرفی بارش باران و رطوبت بالا همراه با رعدوبرق موجب گسیختن ذرات گرده شده و فعالیت الکتریکی رعدوبرق موجب متلاشی‌شدن ذرات و در نهایت افزایش شیوع آسم می‌شود؛ لذا افراد مستعد و بیمار باید احتیاط کامل را در زمان تغییرات جوی و هوایی درنظر داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha