گروهی از دانشمندان مدعی شده اند که نوعی روش شیمی درمانی بسیار حساس و ظریف را کشف کرده اند که برخلاف درمان های فعلی که علاوه بر سلول های سرطانی، سلول های اطراف را هم دربرمی گیرد، تنها سلول های سرطانی را هدف قرار داده و نابود می کند.

امید به درمان سرطان افزایش یافت

سلامت نیوز: گروهی از دانشمندان مدعی شده اند که نوعی روش شیمی درمانی بسیار حساس و ظریف را کشف کرده اند که برخلاف درمان های فعلی که علاوه بر سلول های سرطانی، سلول های اطراف را هم دربرمی گیرد، تنها سلول های سرطانی را هدف قرار داده و نابود می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، این شیوه جدید که به فناوری ویرایش DNA وابسته است، روی موش ها آزمایش شده و نتایج به دست آمده رضایت بخش بوده است به طوری که دانشمندان قول داده اند به زودی و طی دو سال آینده می توانند این روش را روی نمونه های انسانی نیز آزمایش کرد.

به گزارش ایندیپندنت، محققان تأکید کرده اند که این روش هیچ عوارض جانبی به همراه ندارند و معتقدند که سلول سرطانی که به این روش درمان می شود دیگر هیچ وقت فعالیت خود را از سر نمی گیرد و برای همیشه از بین می رود. این روش درمانی به طور قطع، امید به زندگی را در بیماران مبتلا به سرطان را افزایش می دهد و به درمان بیماری خود امیدوار می شوند.

این اولین باری است که در دنیا از فناوری ویرایش ژنوم Crispr استفاده می شود و با کمک آن بخشی از DNA را قطع می کنند که به طور مؤثری در درمان سرطان در حیوانات مورد استفاده قرار گرفته است. محققان از این فناوری در سه درمان به کار می رود به طوری که به کمک این روش، قادر است با قطع DNA در سلول های سرطانی، تومور را نابود کرده و آن سلول ها دیگر زنده نمی مانند.

به گزارش سیناپرس، البته دانشمندان بر این باورند که همچنان باید روی این فناوری مطالعات گسترده تری صورت گیرد اما آنچه که مسلم است این است که این فناوری می تواند سلول های سرطانی را نابود کند. آنها تأکید کرده اند امید به زندگی در موش های مبتلا به سرطان که این درمان را دریافت کرده اند، دو برابر افزایش یافته و احتمال زنده ماندن آنها با ابتلا به سرطان در مقایسه با گروه تحت کنترل 30 درصد بالاتر می رود.

محققان بر این باورند که اگر این روش درمانی را بخواهیم روی انسان ها تست کنند، در قالب نوعی درمانی شخصی سازی شده باید عمل کنند به گونه ای که این درمان را در بدن هر فرد و به طور اختصاصی استفاده کنند به طوری که تزریق عمومی یا تزریق مستقیم به داخل تومور را خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha