پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود نشان داده‌اند که می‌توان با دستگاهی که برای کمک به افراد مبتلا به آپنه خواب به کار می‌رود، به تنفس بهتر افراد مبتلا به کووید-۱۹ کمک کرد.

نجات مبتلایان به کووید-۱۹ با دستگاهی که به تنفس افراد مبتلا به آپنه خواب کمک می‌کند

سلامت نیوز:پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود نشان داده‌اند که می‌توان با دستگاهی که برای کمک به افراد مبتلا به آپنه خواب به کار می‌رود، به تنفس بهتر افراد مبتلا به کووید-۱۹ کمک کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا  پزشکان در حال حاضر سعی دارند که زندگی بیماران بستری شده مبتلا به کووید-۱۹ را با اقدامات پزشکی موجود حفظ کنند.

به گزارش وب‌سایت رسمی دانشگاه لنکستر،دکتر "لوئیجی سدا" (Luigi Sedda)، استاد "دانشگاه لنکستر" (Lancaster University) انگلستان گفت: ما در پژوهش‌ خود نشان داده‌ایم که به نظر می‌رسد روش "فشار هوای مثبت مداوم" (CPAP) می‌تواند زندگی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را در نخستین روزهای بستری شدن آنها حفظ کند، اما باید توجه داشت که این تنها یک آزمایش با نمونه‌های کوچک است.

به گزارش "سرویس سلامت همگانی انگلستان" (NHS England) افرادی که به خاطر کووید-۱۹ از دنیا می‌روند، حداقل به یکی از بیماری‌های مهم پیش‌زمینه مبتلا هستند و بیشتر آنها بیش از ۸۰ سال دارند.

این گروه پژوهشی در بررسی‌های خود، از دستگاه فشار هوای مثبت مداوم برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ استفاده کردند. این دستگاه معمولا در خانه و برای بیمارانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به اختلالات خواب از جمله آپنه خواب مبتلا هستند تا به تنفس ساده‌تر آنها کمک کند.

بررسی‌ها نشان داد که این دستگاه می‌تواند اثر مثبتی در درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ داشته باشد و در مناطقی که مراقبت‌های ویژه آنها محدود است، به کار برود.

در مقاله این پژوهش آمده است: هنگامی که دستگاه فشار هوای مثبت مداوم در نخستین مراحل بستری شدن به کار می‌رود، از بدتر شدن بیمار پیشگیری می‌کند و دیگر نیازی به استفاده از روش‌های تهاجمی نیست. از آنجا که این دستگاه همیشه در دسترس است، می‌تواند روش موثری برای کمک به افراد مبتلا به کووید-۱۹ باشد.

این پژوهش در "British Medical Journal" به چاپ رسید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha