دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 304218

زنجبیل یکی از ادویه‌های قوی و بین خانم‌های ایرانی بسیار محبوب است. از زنجبیل به عنوان طعم‌دهنده در چای و انواع غذاها استفاده می‌شود.همچنین می‌توانید زنجبیل را با آب ترکیب و برای رفع تشنگی در طول روز استفاده کنید.

خواص جادویی زنجبیل

سلامت نیوز:زنجبیل یکی از ادویه‌های قوی و  بین خانم‌های ایرانی بسیار محبوب است. از زنجبیل به عنوان طعم‌دهنده در چای و انواع غذاها استفاده می‌شود.همچنین می‌توانید زنجبیل را با آب ترکیب و برای رفع تشنگی در طول روز استفاده کنید. در ادامه به بررسی خواص این گیاه معجزه‌آسا خواهیم پرداخت.

 آنتی‌اکسیدان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،زنجبیل یک آنتی اکسیدان قوی است که برای بهبود و رشد مو و درخشان شدن پوست  مفید است. همچنین زنجبیل  دارای خاصیت ضد باکتری است که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند.نوشیدن روزانه، یک فنجان دمنوش طبیعی زنجبیل، بدن ‌شما را در برابر بیماری‌ها محافظت خواهد کرد. 

کاهش درد قاعدگی 

در صورتی که دچار تاخیر در قاعدگی شده اید، زنجبیل با ایجاد انقباضات رحمی می تواند باعث کمک به  شروع قاعدگی  شما شود. علاوه براین، زنجبیل باعث کاهش درد و گرفتگی های قاعدگی خواهد شد.

می‌توانید در این دوره از دمنوش طبیعی زنجبیل استفاده کنید.

 کاهش درد مفاصل و آرتروز

زنجبیل توانایی کاهش مواد شیمیایی التهاب زای تولید شده توسط بدن را دارد. بررسی ها ثابت کرده است این ریشه گیاهی به بدن در تولید اسید سالیسیلیک که یک ماده در ترکیب داروهای آرتروز است کمک می کند.اسید سالیسیلیک جزو ترکیباتی است که برای تسکین درد مفاصل نیز موثر است.

 چربی سوزی

زنجبیل خواص چربی سوزی دارد. این گیاه سرعت متابولیسم بدن را بالا می‌برد و از این نظر به لاغری شما کمک می‌کند. علاوه بر چربی سوزی، زنجبیل به شما کمک می کند که برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و در برنامه‌های کاهش وزن به شدت مورد استقبال واقع می‌شود. 

درمان سرطان

برخی بررسی های به عمل آمده در باره اثر زنجبیل روی تومورهای سرطانی، حاکی است که این گیاه می تواند جلوی رشد تومورهای سرطانی را تا حدی بگیرد. در سرطان رحم و کولون، از سرعت رشد سلول های سرطانی می کاهد و در برخی مواقع آن را متوقف می کند. از طرفی روی بی خوابی های ناشی از درمان سرطان نیز اثر بسیار خوبی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha