رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا(طرح شهید قاسم سلیمانی) از آمادگی ۱۲۰هزار تخت در مراکز مراقبت سلامت در سراسر کشور خبر داد.

آمادگی۱۲۰هزار تخت در مراکز مراقبت سلامت درسراسر کشور

سلامت نیوز:رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا(طرح شهید قاسم سلیمانی) از آمادگی ۱۲۰هزار تخت در مراکز مراقبت سلامت در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، دکتر پیرحسین کولیوند در مورد جزئیات این خبر گفت: در بحث ایجاد مراکز مراقبتی سلامت اولویت اول استفاده از هتل ها و مهمانسراهای دولتی است که تا به الان در اختیار گرفته ایم و در فازهای بعدی هتل ها و مهمانسراهای گردشگری خصوصی و پس از آن خوابگاه ها و بعد مساجد، زائرسراها و سالن های ورزشی را در نظر گرفته ایم که ظرفیت قابل توجهی از سوی همه دستگاه ها به ما اختصاص داده شده است.


دکتر کولیوند گفت: با همکاری و همراهی همه دستگاه ها، تاکنون ۱۲۰هزار تخت در ۱۸۰۰ مرکز مراقبت سلامت در سراسر کشور شامل هتل ها، مهمانسرا ها و زائرسرا ها به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص و توسط دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی شده است.

وی افزود: اجرای این طرح هیچ هزینه‌ای برای مردم ندارد، از سوی دولت پرداخت می‌شود و تمامی هزینه های این طرح از قبیل هتلینگ، مراقبت های درمانی و دارو تحت پوشش سازمان های بیمه گر قرار خواهد گرفت.


رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی اضافه کرد: لوازم حفاظت فردی، تب سنج، فشارسنج، گوشی پزشکی و دستگاه پالس اکسی متری تأمین و در اختیار تیم های مراقبتی در مراکز اقامتگاهی سلامت و تیم های بیماریابی قرارگرفت.


این طرح در سراسر کشور آغاز شده است و قرار است به صورت محله محور و اینکه هر خانه یک پایگاه سلامت باشد، فعالیت می کند. در مراکز مراقبت سلامت، جامعه هدف افرادی هستند که به کرونا مبتلا شدند و امکان جداسازی آن ها از سایر اعضای خانواده در خانه خودشان وجود ندارد و یا افرادی هستند که با افراد مبتلا مواجه شده و در تماس بوده اند و آن ها نیز امکان جداسازی به لحاظ فضای فیزیکی را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha