دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 305755

رزماری گیاهی است که بومی منطقه مدیترانه است می توان از رزماری به اشکال مختلف استفاده کرد، از جمله به عنوان یک گیاه تازه، گیاه خشک، روغن ضروری و عصاره پودر.

خواص و مضرات گیاه رزماری

سلامت نیوز: رزماری گیاهی است که بومی منطقه مدیترانه است می توان از رزماری به اشکال مختلف استفاده کرد، از جمله به عنوان یک گیاه تازه، گیاه خشک، روغن ضروری و عصاره پودر.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، رزماری برای مزایای احتمالی سلامتی توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است زیرا حاوی آنتی اکسیدان است – ترکیباتی که ممکن است از التهاب و برخی بیماری های التهابی محافظت کنند. با این حال ، نتایج تحقیقات متفاوت است و مطالعات بیشتری برای تأیید این مزایای بالقوه مورد نیاز است.

 رزماری یک گیاه معطر و متنوع است.

در اینجا فقط چند روش محبوب برای استفاده از آن آورده شده است:

همراه با غذا: اگر به دنبال گزینه های اضافی یا نمک هستید ، رزماری به چاشنی غذا کمک می کند. با گوشتی مانند گوشت بره ، مرغ یا ماهی، برنج قهوه ای، قارچ یا سیب زمینی بسیار مناسب است.


در نوشیدنی ها: می توانید چای رزماری درست کنید، یا می توانید رزماری تازه را به نوشیدنی های مانند لیموناد و برخی کوکتل ها اضافه کنید.

به عنوان عطر: اگر روغن اساسی رزماری دارید ، می توانید سه تا چهار قطره از آن را به غذا اضافه کنید تا از رایحه متمایز آن لذت ببرید.

به عنوان دفع پشه ها: رزماری را در اطراف خانه خود پرورش دهید یا از روغنهای اساسی برای ایجاد اسپری بدن استفاده کنید که می تواند به دفع پشه های مزاحم کمک کند. اسپری بدن را هر دو ساعت یکبار دوباره بزنید.

بیشتر تحقیقات پیرامون فواید رزماری برای سلامتی یا در مدل های حیوانی یا لوله های آزمایش است. و تحقیقات محدودی که بر روی انسان انجام شده است عمدتا مطالعات کوچکی است که ممکن است برای عموم مردم مرتبط نباشد.

بنابراین ، اگر قصد دارید برای سلامتی خود رزماری مصرف کنید ، مشورت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مهم است. در اینجا آنچه که تحقیقات محدود در مورد رزماری، با مشارکت انسان پیدا کرده است:

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۲ نشان داد که عملکرد و خلق و خوی شناختی در افرادی که در معرض عطر رزماری بودند ، بهبود یافته است.

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۷ بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که پودر رزماری به کاهش هموگلوبین A1c کمک می کند ، اندازه گیری مورد استفاده برای نشان دادن کنترل قند خون.

رزماری مدت زیادی است که به عنوان یک درمان خانگی برای درمان سو هاضمه استفاده می شود. می توانید آن را به صورت چای یا روغن اساسی امتحان کنید.

خطرات و عوارض جانبی رزماری

اگرچه کاربران فواید بسیاری از رزماری را بر زبان می آورند ، اما اگر بیش از حد استفاده کنید خطراتی دارد – و برخی از افراد باید با احتیاط ادامه دهند.

اگر از انواع داروهای زیر استفاده می کنید ، قبل از افزودن رزماری به رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید زیرا ممکن است مشابه داروهای زیر باشد و این می تواند منجر به عوارض جانبی ناخواسته یا حتی جدی شود:

    داروهای ضد انعقاد ، نوعی دارو است که خون را رقیق می کند. هپارین و وارفارین معمولاً داروهای ضد انعقادی تجویز می شوند. برخی شواهد نشان می دهد که استفاده طولانی مدت از رزماری می تواند لخته شدن خون را دشوارتر کند ، که در صورت مصرف همراه با داروهای ضد انعقاد خون ، ممکن است باعث کبودی و خونریزی مکرر شود.
    مهار کننده های ACE ، که برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود. برخی از نام های تجاری رایج شامل Monopril و Prinivil است. مشخص شده است که مواد موجود در رزماری به مولکول مشابه این داروها متصل می شوند.
    داروهای ادرار آور برای افزایش ادرار و کمک به از بین بردن مایعات اضافی بدن استفاده می شوند. ممکن است به شما توصیه شود از داروهای ادرار آور برای اختلالات کلیوی یا نارسایی قلبی استفاده کنید. برخی از نمونه های متداول دیورتیک ها شامل Lasix و Diamox است. یک مطالعه موش صحرایی از سال ۲۰۰۰ نشان داد که رزماری ممکن است دارای اثر ادرار آور باشد ، به همین دلیل ممکن است اخطارهایی مبنی بر مخلوط نکردن آن با داروهای ادرار آور مشاهده کنید زیرا می تواند خطر کمبود آب بدن و سایر عوارض جانبی را افزایش دهد.
    لیتیوم ، که برای درمان علائم اختلال دو قطبی استفاده می شود. اثرات احتمالی ادرارآور رزماری به همین دلیل است که متخصصان مراقبت های بهداشتی گاهی اوقات از مخلوط کردن این دو احتیاط می کنند زیرا این امر می تواند منجر به غیرطبیعی بودن میزان لیتیوم در بدن شود.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha