مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندانها ، از افزایش مصرف کراک و مشروبات الکلی در بین نوجوانان با میانگین سنی 15 تا 18 سال خبر داد.

منصور مقاره عابد در گفتگو با مهر گفت : بررسی از بزهکاران نوجوان نگهداری شده، در کانون های اصلاح و تربیت نشان می دهد، جرائم خطرناک در بین گروه سنی 15 تا 18 سال افزایش یافته است و این تهدیدی جدی در ارتباط با نسل جوان است، که از آن غافل شده ایم.

وی، همچنین به افزایش خشونت در بین نوجوانان و جوانان اشاره کرد و گفت: آمار خشونت نوجوانان و جوانان علیه اشخاص و همچنین مصرف مشروبات الکلی و ایراد ضرب و جرح با چاقو طی ماههای اخیر افزایش یافته است و این وضعیت نگران کننده است.

مقاره عابد تصریح کرد: میانگین سنی نوجوانان بزهکار در شرایط حاضر در کانون های اصلاح و تربیت میان 15 تا 18 سال است.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندانها، مشکلات خانوادگی و بی توجهی والدین در تربیت فرزندان را ازعوامل روی آوردن نوجوانان و جوانان به ارتکاب اعمال خلاف عنوان کرد و افزود: پیگیری وضعیت خانوادگی نوجوانان دستگیر شده نشان می دهد، اغلب این بزهکاران دارای مشکلات خانوادگی هستند و یا والدین در تربیت آنان سهل انگاری داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: ایجاب می کند والدین هشدار در خصوص افزایش جرائم در نوجوانان و جوانان را جدی بگیرند و حساسیت بیشتری نسبت به رفت و آمدها و همچنین دوستان و همسالان فرزندان خود داشته باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha