رئیس سازمان تدارکات پزشکی گفت: در حال حاضر با کمبود دارویی خاصی در کشور مواجه نیستیم اما ممکن است در نسخه خارجی برخی داروها کمبود داشته باشیم.

کمبود خاصی در تامین دارو نداریم/ماجرای نسخ داروهای خارجی

سلامت نیوز:رئیس سازمان تدارکات پزشکی گفت: در حال حاضر با کمبود دارویی خاصی در کشور مواجه نیستیم اما ممکن است در نسخه خارجی برخی داروها کمبود داشته باشیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،علیرضا عسکری  اظهار داشت: در زمینه کمبود دارو وزارت بهداشت مسئول اصلی است البته در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود و تنها کمتر از ۵ درصد از داروهای مربوط به بیماری‌های خاص از طریق واردات تامین می‌شود.
وی افزود: متاسفانه به رغم اینکه گفته می‌شود تحریم‌های ظالمانه بر روی دارو تاثیری ندارد اما این امر بر روند تامین دارو بی تاثیر نبوده و اثرات منفی خود را گذاشته است.


عسکری با بیان اینکه سازمان تدارکات پزشکی داروهای بیماران خاص را نیز تامین می‌کند، ادامه داد: تمامی نهادهای کشور از جمله وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، سازمان تدارکات پزشکی، جمعیت هلال احمر و...، در تلاشند تا در شرایط کنونی شیوع کرونا و وجود تحریم‌ها، مشکلی در تامین دارو وجود نداشته باشد. البته بخشی از داروها نیز از پیش تهیه شده و خوشبختانه در حال حاضر دچار کمبود خاصی نیستیم.


وی در پاسخ به این سوال که برخی بیماران مدعی نبود یا کمبود برخی داروها می‌شوند،  گفت: دلیل این موضوع آن است که برخی داروها تولید داخل دارند اما برخی پزشکان نسخه خارجی آن را تجویز می‌کنند که ممکن است آن نسخه داروی خارجی کم باشد.


رئیس سازمان تدارکات پزشکی ادامه داد: به همین دلیل در برخی موارد گفته می‌شود که کمبود دارویی وجود دارد این در حالی است که ممکن است آن داروی مدنظر تولید داخل داشته باشد و کمبودی در نسخه داخلی آن نیز وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha