به دنبال اظهاراتی مبنی بر تاثیر پایین شیمی‌درمانی در درمان سرطان، انجمن هماتولوژی انکولوژی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: هنر درمان سرطان استفاده مناسب و به جا از انواع روش‌های درمانی (جراحی، درمان دارویی و پرتودرمانی) در زمان مناسب و بر اساس وضعیت کلی هر فرد، نوع بیماری و گسترش آن است.

تاثیر شیمی‌ درمانی و هورمون درمانی در بهبود مبتلایان سرطان/ تنها جراحی کافی نیست

سلامت نیوز:به دنبال اظهاراتی مبنی بر تاثیر پایین شیمی‌درمانی در درمان سرطان، انجمن هماتولوژی انکولوژی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: هنر درمان سرطان استفاده مناسب و به جا از انواع روش‌های درمانی (جراحی، درمان دارویی و پرتودرمانی) در زمان مناسب و بر اساس وضعیت کلی هر فرد، نوع بیماری و گسترش آن است.


 به گزارش سلامت نیوز بنابر اعلام روابط عمومی انجمن هماتولوژی و انکولوژی در این بیانیه آمده است:« سرطان یکی از پیچیده ترین بیماری‌های انسان است. از دوران باستان پزشکان معتقد بودند جراحی تنها روش درمانی سرطان است ولی از حدود ۷۰ سال پیش با مطالعات علمی مشخص شد که جراحی به تنهایی برای درمان سرطان کافی نیست و به تدریج روش‌های درمانی دیگر از جمله شیمی‌درمانی و پرتودرمانی وارد درمان سرطان شد.
سیر سریع تحولات و پیشرفت فوق العاده علم پزشکی در زمینه علل ایجاد کننده، تغییرات سلولی، نقش سیستم دفاعی و مشخصات سلول‌های سرطانی باعث کشف داروها و روش‌های جدید در درمان سرطان شد.


امروزه در همه دنیا درمان سرطان مستلزم یک کار تیمی با مشارکت تخصص‌های مختلف می باشد که از جنبه‌های گوناگون، درمان‌های متفاوت را برای افزایش طول عمر، بهبود کیفیت زندگی و نیز گاهی درمان قطعی سرطان انجام دهند.


تاثیر داروهای شیمی درمانی، هورمون درمانی و داروهای جدیدتر در زمینه درمان سرطان ( درمان هدفمند، ایمنوتراپی و ....) بر طول عمر، کیفیت زندگی و درمان افراد مبتلا به سرطان بر اساس منابع، مقالات و تحقیقات علمی موجود کاملا مشخص و ثابت شده است.
هنر درمان سرطان استفاده مناسب و به جا از انواع روش‌های درمانی( جراحی، درمان دارویی و پرتودرمانی) در زمان مناسب و بر اساس وضعیت کلی هر فرد، نوع بیماری و گسترش آن است.


متاسفانه درمان‌های جدید بخصوص داروهای هدفمند و ایمنوتراپی اغلب پر هزینه است که به همین دلیل سیستم‌های بهداشتی و متولیان اقتصاد سلامت را در تمام دنیا دچار مشکل کرده است. اینکه به علت پرهزینه بودن درمان‌های غیر جراحی  جایگاه  این درمان‌ها که بر اساس شواهد علمی معتبر به اثبات رسیده است توسط مشاور عالی وزارت‌بهداشت مورد سوال و شبهه واقع شده است، جای تاسف دارد.


اینگونه اظهار نظرهای غیر کارشناسانه و غیر علمی موجب گمراهی بیماران و بی‌اعتمادی در سطح جامعه می‌شود و از طرفی موجب می‌شود که متولیان وزارت بهداشت نیز از ورود درمان‌های دارویی جدید با تاثیر ثابت شده در درمان سرطان ممانعت به عمل آورند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha