نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد تزریق یک داروی ضدویروسی که برای درمان هپاتیت استفاده می‌شود، سرعت بهبودی را در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که در بیمارستان بستری نیستند، افزایش می‌دهد.

تسریع بهبود بیماران کرونایی با داروی هپاتیت

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد تزریق یک داروی ضدویروسی که برای درمان هپاتیت استفاده می‌شود، سرعت بهبودی را در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که در بیمارستان بستری نیستند، افزایش می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان این مطالعه را روی ۶۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ انجام دادند که در بیمارستان بستری نبودند؛ آنها به نیمی از این بیماران یک دوز داروی peginterferon-lambda تزریق کردند و به نیمی دیگر از این بیماران دارونما دادند. 


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،نتایج این مطالعه نشان داد، افرادی که داروی peginterferon-lambda به آنها تزریق شده بود، چهار برابر بیشتر احتمال داشت که در عرض هفت روز از بیماری کرونا رهایی یابند. 


طبق اعلام شرکت سازنده داروی peginterferon-lambda ، این دارو برای درمان هپاتیت D که نوع نادری از بیماری کبدی است، در حال بررسی است.  
دکتر «جوردن فلد»، یکی از نویسندگان این مطالعه، در بیانیه ای گفت: این روش درمانی پتانسیل درمانی زیادی دارد.
ابداع درمان های جدید برای کووید ۱۹ بسیار مهم و حیاتی است؛ به ویژه در این لحظه شاهد شیوع گونه های پرخاشگر این ویروس در سراسر جهان هستیم که نسبت به واکسن ها و درمان با آنتی بادی ها حساسیت کمتری دارند.


Peginterferon-lambda نوعی پروتئین مصنوعی است که بدن در واکنش به عفونت های ویروسی تولید می کند و این توانایی را دارد که تعدادی از مسیرهای سلولی را برای از بین بردن ویروس های مهاجم فعال کند.


COVID-۱۹ از تولید اینترفرون در بدن جلوگیری می کند که این یکی از روش هایی است که باعث می شود ویروس کرونا توسط سیستم ایمنی بدن کنترل نشود.
درمان با داروی تزریقی interferon-lambda، بسیاری از مسیرهای کشنده ویروس توسط سلول را که به صورت طبیعی وجود دارد فعال می کند، بنابراین این روش درمانی باید بتواند بر مقاومت دارویی ناشی از سویه های جدید ویروس کرونا غلبه کند.


Peginterferon-lambda همچنین عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر داروهایی که برای درمان کرونا استفاده می شود، دارد زیرا بیشتر در ریه ها، کبد و روده ها که ویروس کووید ۱۹ در این مکان ها تکثیر می یابد، فعال است و در سایر اندام های بدن فعال نیست.


 ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹، اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر «ووهان» در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در روز ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha