یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 307455

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه شکایت از پزشکانی که وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند و یا مرتکب خطا می‌شوند، پرداخت.

چگونه می‌توان از پزشکان خاطی شکایت کرد؟

سلامت نیوز:مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه شکایت از پزشکانی که وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند و یا مرتکب خطا می‌شوند، پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،حسین کرمانپور در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توانیم از پزشکان خاطی و کم کار شکایت کنیم؟ گفت: شکایت در مقابل جرم صورت می‌گیرد و چنانچه جرمی توسط پزشک انجام شده باشد، می‌توان از او به شوراهای بدوی و انتظامی نظام پزشکی شهر‌ها شکایت کرد.


وی ضمن اشاره به اینکه هر شهری که نظام پزشکی داشته باشد، شورای بدوی انتظامی هم دارد، ادامه داد: اگر بیمار و یا همراهانش از پزشکی به معنای عام شکایت داشتند و برای مثال به نحوه عملکرد و یا کم کاری او معترض بودند، می‌توانند به روسای بیمارستان‌ها و یا بخش شکایات بیمارستان‌ها مراجعه کنند و اگر جواب نگرفتند، باید شکایت خود را به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان اعلام کنند.


مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی افزود: هر بیمارستان و یا هر محدوده‌ای زیر نظر یک دانشگاه علوم پزشکی است و هر دانشگاه یک معاونت درمان دارد که افراد شاکی از نحوه عملکرد پزشکان می‌توانند با شکایت خود را به بخش پاسخگویی وشکایات اعلام کنند و دانشگاه علوم پزشکی به شکایت آن‌ها رسیدگی می‌کنند.


وی متذکر شد: اما اگر جرمی صورت گرفته باشد، نظیر هنگامی که بیماری مورد عمل جراحی قرار گرفته باشد و بیمار و یا اطرفیانش معتقد باشند، عمل به درستی انجام نشده و یا فوتی رخ داده باشد، شاکیان باید به شورا‌های بدوی و انتظامی نظام پزشکی شهر‌ها مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha