دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 307528

یوگا نوعی ورزش ذهنی و بدنی است که شامل حرکت در حالت‌های مختلف بدنی می‌شود. سبک‌های زیادی از یوگا وجود دارد، از حرکات ملایم و کند گرفته تا شدید و سریع.

۷ مزیت فوق‌العاده یوگا

سلامت نیوز: یوگا نوعی ورزش ذهنی و بدنی است که شامل حرکت در حالت‌های مختلف بدنی می‌شود.  سبک‌های زیادی از یوگا وجود دارد، از حرکات ملایم و کند گرفته تا شدید و سریع.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، تمرین یوگا می‌تواند مزایای بهداشت جسمی و روانی زیر را به همراه داشته باشد:

یوگا انعطاف پذیری و تعادل را افزایش می‌دهد

در یوگا، حرکت بدن به حالت‌های مختلف به بهبود انعطاف پذیری و تعادل کمک می‌کند. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۶ نشان داد که پس از ۱۰ هفته جلسات دو هفته ای یوگا، مردان ورزشکار انعطاف پذیری و تعادل خود را نسبت به افرادی که یوگا تمرین نمی‌کردند، بهبود بخشیدند.

برای حرکت و عملکرد بدن، انعطاف پذیری ضروری است. تعادل نیز برای جلوگیری از زمین خوردن و آسیب دیدگی مهم است. از آنجا که بسیاری از موقعیت‌های یوگا شامل تعادل، مانند حالت‌های یک پا است، یوگا می‌تواند تعادل را بهبود بخشد.

یوگا می‌تواند انعطاف پذیری و تعادلی را که افراد با افزایش سن از دست می‌دهند بازگرداند.

یوگا قدرت ایجاد می‌کند

یوگا با استفاده از وزن بدن به عنوان نوعی مقاومت، قدرت عضلات را ایجاد می‌کند. از طریق گرفتن ژست‌ها یا حرکت از طریق آنها، در بدن استقامت عضلانی ایجاد می‌کند. استقامت عضله به مدت زمانی گفته می‌شود که عضله می‌تواند یک تمرین را به طور مکرر انجام دهد.

یوگا سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

یوگا به طور کلی یک تمرین قلبی در نظر گرفته نمی‌شود اما به سلامت قلب کمک می‌کند.

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۷ نشان داد که تمرین یوگا به مدت یک ساعت در روز و به مدت یک ماه فشار خون شرکت کنندگان را کاهش می‌دهد، این یک شاخص اصلی سلامت قلب است. گروه کنترل که در یوگا شرکت نکردند، هیچ تغییری در فشار خون مشاهده نکردند.

یوگا می‌تواند کمردرد را تسکین دهد

یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ نشان داد که تمرینات یوگا طی سه هفته درد کمر مبتلایان به کمردرد مزمن یا شدید را بیش از کسانی است که فقط مراقبت‌های معمول خود را دریافت می‌کردند کاهش داد.

کمر درد گاهی اوقات به وضعیت بد بدن گره خورده است. برای برخی از افراد، بهبود وضعیت بدن اصلی‌ترین مزیتی است که از یوگا حاصل می‌شود. وضعیت خوب باعث می‌شود مفاصل در یک راستا قرار بگیرند که می‌تواند تنش‌ها را کاهش دهد.

یوگا می‌تواند علائم آرتروز را بهبود بخشد

آرتروز، شرایطی که باعث درد و سفتی می‌شود، به دلیل التهاب مفصل است. با بررسی سال ۲۰۲۰ در مورد بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید، یوگا عملکرد فیزیکی آنها را بهبود بخشید. شرکت کنندگان در این مطالعات بین ۳۰ تا ۷۰ سال داشتند و ۸۶٪ آنها زن بودند.

برخی از افراد مبتلا به آرتروز به دلیل استرسی که بر مفاصل آنها ایجاد می‌کند، ممکن است لازم باشد از ورزش با فشار زیاد اجتناب کنند. با این حال، یوگا ممکن است تمرین بهتری باشد زیرا فقط از وزن بدن خود استفاده می‌کنند و می تونند با سرعت خودشان پیش بروند. قبل از شروع هر رژیم ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

یوگا می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند

یک بررسی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که برنامه‌های یوگا اغلب به افراد در کاهش وزن کمک می‌کند. این بررسی نشان داد که تأثیر یوگا در کاهش وزن به افراد بستگی دارد که فرد مرتباً تمرین می‌کند، مدت زمانی که تمرین می‌کند و اینکه آیا در برنامه یوگا یک عنصر رژیم غذایی در میان سایر معیارها وجود دارد.

یوگا استرس را کاهش می‌دهد و بهزیستی را بهبود می‌بخشد

طبق یک بررسی در سال ۲۰۱۱ ، یوگا می‌تواند کیفیت زندگی را به چندین روش مانند کاهش موارد زیر بهبود بخشد: فشار، اضطراب، افسردگی و بهبود خواب

یوگا با استفاده از تکنیک‌های مختلف تنفس، مانند مراقبه، استرس را کاهش می‌دهد. گرفتن نفس‌های آرام و طولانی‌تر از طریق بینی، بر روی سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد و به بدن می‌گوید که آرام شود. نفس ابزاری فیزیکی و ملموس است که می‌توان با استفاده از آن واکنش عاطفی خود را تغییر داد.

برخی از انواع یوگا شامل مراقبه هستند. تمرکز یوگا بر روی اتصال ذهن و بدن به شما امکان می‌دهد برخی از عوامل استرس زا را جدا کنید، آنها را به کناری فشار دهید و واقعاً بگذارید ذهن شما لحظه ای نفس بکشد. [این] به شما اجازه می‌دهد احساس مثبت تری در مورد روز خود داشته باشید، انرژی بیشتری داشته باشید و تمایل بیشتری به بیرون رفتن داشته باشید.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha