ایمن‌سازی کادر درمانی شاغل در بخشهای مراقبت‌ ویژه بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ظهر امروز ۲۱ بهمن ماه با تزریق واکسن کرونا به مدافعان خط نخست سلامت در استان خراسان رضوی آغاز شد.

ایمن‌سازی کادر درمانی علیه کرونا در خراسان رضوی آغاز شد

سلامت نیوز: ایمن‌سازی کادر درمانی شاغل در بخشهای مراقبت‌ ویژه بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ظهر امروز ۲۱ بهمن ماه با تزریق واکسن کرونا به مدافعان خط نخست سلامت در استان خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات ایمن‌سازی با تزریق واکسن "اسپوتنیک وی" به پنج نفر از کارکنان شاغل در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در محل مرکز بهداشت مرکزی این کلانشهر طی مراسمی همزمان با سراسر کشور شروع شده است.

دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا ظرف مدت سه روز برای همه اعضای کادر درمان شاغل در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل پزشک، پرستار و دیگر کارکنان صورت می‌گیرد.

وی همچنین به روش تزریق واکسن "اسپوتنیک وی" که اخیرا از روسیه وارد ایران شده است اشاره و بیان کرد: این واکسن در قالب دو دوز مجزا به فاصله ۲۱ روز دریافت نوبت نخست آن، تزریق می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کادر درمانی شاغل در بخش مراقبتهای ویژه همه بیمارستانهای این استان که بی‌واسطه با بیماران کووید ۱۹ در تماس دائمی هستند در اولویت نخست ایمن‌سازی علیه ویروس کرونا قرار دارند.

وی گفت: ایمن‌سازی دیگر رده‌های کادر درمان بلافاصله پس از پایان مرحله نخست آغاز آن خواهد شد تا بدین ترتیب به مرور و در کوتاهترین زمان ممکن همه تلاشگران بخش بهداشت و درمان واکسن کرونا را دریافت کنند.

دکتر رحیمی افزود: همچنین پس از تزریق واکسن به همه درمانگران مدافع سلامت جامعه، کار ایمن‌سازی دیگر گروههای هدف شامل سالمندان به مرور با اولویت شهروندان در معرض خطر ادامه یافته تا واکسن کرونا به همه مردم تزریق شود.
۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۵۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۸ هزار و ۵۳۶ نفر را در کشورمان گرفته است. یک میلیون ۲۶۰ هزار و ۴۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون در ایران بهبود یافته‌اند.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۹۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۸ هزار و ۶۲۵ نفر را در کشورمان گرفته است. تاکنون یک میلیون ۲۶۶ هزار و ۵۱۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.  

بر اساس آخرین تحلیلهای آماری اعلام وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ۳۶ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس همه‌گیر قرار دارند.

همچننی "پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۰۷ میلیون و شش هزار و ۶۶۷ نفر را بیمار کرده و جان دو میلیون و ۳۳۶ هزار و ۳۰۳ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۷۸ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۵۵۹ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۲۷ میلیون ۷۰۰ هزار ۶۲۹ بیمار کووید ۱۹ و ۴۷۶ هزار و ۴۰۵ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه شانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha