مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: ۲۲هزار پزشک و مرکز درمانی طرف قرار داد تامین اجتماعی هستند که اکثر این پزشکان برای اجرای نسخه الکترونیک ثبت نام کرده اند.

اجرای نسخه الکترونیک در ۲۲ هزار مرکز طرف قرار داد تامین اجتماعی

سلامت نیوز: مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: ۲۲هزار پزشک و مرکز درمانی طرف قرار داد تامین اجتماعی هستند که اکثر این پزشکان برای اجرای نسخه الکترونیک ثبت نام کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز ، شهرام غفاری در گفتگو با مهر، در خصوص اجرایی شدن نسخه الکترونیک، اظهار داشت: طرح نسخه الکترونیک بیش از ۲ سال است که در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است و در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد اجرایی می‌شود.

وی افزود: در مراکز و مطب‌های طرف قرار داد ویزیت بیماران مکانیزه انجام می‌شود و نیازی به دفتر چه درمانی نیست.

غفاری با اشاره به اینکه در شهرهایی مانند تهران، خوزستان، البرز و چند شهر بزرگ دیگر برخی پزشکان به دلیل سن و سال بالا توانایی استفاده از کامپیوتر را ندارند، گفت: در این شهرها باید اقدامات ویژه و تمهیداتی برای آنها اندیشیده شود.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره بر اینکه روزانه ۱۰۰ هزار نسخه الکترونیک صادر می‌شود، تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد مطب‌ها نسخه الکترونیک می‌نویسند و به تدریج در شهرهای بزرگ اجرای نسخه الکترونیک گسترش پیدا می‌کند.

غفاری افزود: مشکلی که در این خصوص وجود دارد با درمانگاه‌ها است چرا که بسیاری از این مراکز کامپیوتر ندارند و برای رفع این مشکل با تصمیم مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی قرار است وام به این مراکز اختصاص پیدا کند.

به گفته وی، تا ۱۰۰ میلیون وام به درمانگاه‌ها و ۴۰ میلیون تومان نیز به مطب‌ها پرداخت می‌شود.

غفاری افزود: در حال حاضر ۳ هزار درمانگاه طرف قرارداد نیز با ما همکاری می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha