سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 307866

فشار خون عارضه‌ای ناشی از دلایل متفاوت مانند اضافه‌وزن و چاقی، نداشتن فعالیت جسمانی، مصرف زیاد نمک، استرس و اضطراب‌‌های روزانه و ... می تواند باشد که برخی انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

تکنیک های ساده برای کنترل فشار خون

سلامت نیوز:فشار خون عارضه‌ای ناشی از دلایل متفاوت مانند اضافه‌وزن و چاقی، نداشتن فعالیت جسمانی، مصرف زیاد نمک، استرس و اضطراب‌‌های روزانه و ... می تواند باشد  که برخی انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اما افراد مبتلا چطور می‌توانند در جهت کاهش فشار خون بالا که خود عامل ایجاد بسیاری از اختلال‌ها، بیماری‌ها و عوارض جسمانی دیگر است گام بردارند؟ به گفته محققان دانشگاه ساسکاتچوان ،یکی از راه‌های کاهش فشار خون، انجام حرکات کششی و ورزش‌های ملایم و متوسط در افراد مبتلاست.

در ادامه راهکارهایی در این زمینه ارائه می‌شود که برای غلبه بر فشار خون بالا، انجام این تمرین‌ها و فعالیت‌ها می‌تواند موثر باشد:  انجام ورزش‌های هوازی در کاهش فشار خون نقش دارند. آرام دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا از ورزش‌های هوازی هستند.  30 دقیقه تمرین کششی در روزهای هفته و بیش از 30 دقیقه پیاده‌روی در طول روز‌  به‌جای این که شب‌ها روی مبل بنشینید، هنگام تماشای تلویزیون روی زمین دراز بکشید و حرکات کششی انجام دهید.

  اگر آپارتمان‌نشین هستید، سعی کنید گاهی اوقات از پله به‌جای آسانسور استفاده کنید.  یک ایستگاه قبل از رسیدن به مقصدتان از اتوبوس و مترو پیاده شوید و پیاده‌روی کنید. خودروی خود را در مکانی دورتر از محل کارتان پارک کنید و دقایقی پیاده بروید.  بعد از انجام حرکات ملایم، توصیه می‌شود حداقل 10 تا 30 دقیقه ، ورزش‌های متوسطی مانند پیاده‌روی تند، نرمش‌های آماده‌سازی برای ورزش، تنیس روی میز، بدمینتون و شنا را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید. 

در پایان ذکر این نکته هم ضروری است که اگر سن و توان شما اجازه این ورزش‌های ملایم و متوسط را به شما نمی‌دهد  یا سابقه بیماری قلبی در سنین پایین‌تر و هر گونه مشکل جسمی دیگر را دارید، قبل از ورزش‌ با یک پزشک مشورت کنید و همچنین قبل از شروع هر تمرین، فشار خون تان را کنترل کنید و اگر فشارتان خیلی بالا بود، ورزش نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha