شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت که به علت بارش شدید برف و کولاک دیشب و امروز، سه جاده شامل ۲ راه ارتباطی استان با سمنان و یک مسیر درون استانی بسته است.

برف و کولاک 3 جاده گلستان را بست

سلامت نیوز: معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت که به علت بارش شدید برف و کولاک دیشب و امروز، سه جاده شامل ۲ راه ارتباطی استان با سمنان و یک مسیر درون استانی بسته است.

به گزارش سلامت نیوز، غلامرضا بیکی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مسیر دسترسی به شاهرود در استان سمنان از جاده توسکستان گرگان به علت بارش شدید برف به ویژه در محدوده چهارباغ بسته است.

وی افزود: همچنین راه دسترسی به شاهرود از آزادشهر در شرق استان به علت وجود کولاک در محدوده جاده خوش‌ییلاق مسدود وتردد در آن امکان پذیر نیست.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: علاوه بر این ۲ جاده برون استانی، مسیر دسترسی به روستای شلمی از توابع شهرستان مراوه‌تپه در شرقی‌ترین نقطه استان هم به علت بارش شدید برف و کولاک بسته است.

وی ادامه داد: به علت کولاک شدید، امکان فعالیت ماشین آلات راهداری در این جاده ها وجود ندارد اما در اولین فرصت، تلاش برای بازگشایی این مسیرها آغاز خواهد شد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: با وجود بارش شدید برف، دسترسی به استان خراسان شمالی از طریق جاده پارک ملی گلستان بدون مشکل در حال انجام است.

وی با اشاره به تداوم بارش شدید برف در همه مناطق و مسیرهای گلستان اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود رانندگان و خانواده‌ها از سفر و ترددهای غیرضرور در امکان خودداری کرده و سفرهای درون و برون استانی خود را با تاخیر انجام دهند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: افرادی که نیاز به تردد در این شرایط دارند، لازم است خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی، آذوقه و سایر اقلام مجهز کنند.

بیکی گفت: شهروندان در صورت ضرورت عزیمت به سفر، قبل از حرکت با شماره تلفن ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ یا سامانه تلفن گویای ۱۴۱ تماس داشته و از آخرین وضعیت راه‌های گلستان مطلع شوند.

بارش برف که از غروب دیروز جمعه در برخی مناطق گلستان به ویژه ارتفاعات آغاز شده بود اکنون در همه مناطق استان مشاهده می‌شود.

براساس اعلام هواشناسی بارش برف تا ظهر امروز شنبه در استان ادامه خواهد داشت.

از مجموع پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی گلستان، هزار و ۵۰۰ کیلومتر کوهستانی بوده که ۷۰۰ کیلومتر از این محورهای کوهستانی دارای ۵۵ گردنه برفگیر است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، امسال ۳۲ گروه راهداری را با بهره گیری از ۳۴۰ نیرو و ۱۴۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و سبک برای اجرای ماموریت در طرح زمستانه به کار گرفته است.

گلستان از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha