یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 309173

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: نشت نفت از خط انتقال منجر به آلودگی نفتی ساحل جزیره خارگ واقع در خلیج فارس شده است.

آلودگی نفتی در آب‌های جزیره خارک

سلامت نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: نشت نفت از خط انتقال منجر به آلودگی نفتی ساحل جزیره خارگ واقع در خلیج فارس شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز شنبه در تشریح این خبر در جمع خبرنگاران افزود:شکستگی خط انتقال نفت از دریا به خشکی از روز چهارشنبه گذشته رخ داده که موجب ایجاد آلودگی گسترده نفتی در ساحل جزیره خارگ شده است.

وی بیان کرد: اکنون شرکت نفت فلات قاره و شرکت پایانه‌های نفتی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حال بررسی و همچنین اقدام برای مهار و پاک‌سازی آلودگی دریا هستند.

قلی نژاد ادامه داد: حوادث آلودگی نفتی دریا ناشی از نشت نفت از خطوط انتقال از مهم‌ترین علل آلودگی‌های نفتی در خلیج فارس در سال‌های اخیر بوده که نیاز است شرکت‌های نفتی اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از این‌گونه آلودگی‌ها انجام دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: آلودگی نفتی دریا تاثیر جبران ناپذیری بر زیست بوم دریایی دارد و اقدام‌ شرکت‌های نفتی برای جلوگیری از آلودگی دریا کفایت نمی‌کند.

قلی نژاد اضافه کرد: سازمان محیط زیست بر اساس قوانین، این‌گونه موارد را پیگیری و خسارت‌های وارد آمده به زیست بوم دریایی را برای اعمال قانون و همچنین احیای زیستگاه محاسبه و مطالبه می‌کند و مسئولان شرکت‌های نفتی باید طبق قوانین اقدامات لازم را انجام دهند.

قلی نژاد گفت: خلیج فارس یک اکوسیستم غنی و میراث طبیعی ارزشمندی است که فواید فراوانی را برای ساحل نشینان و کشورهای منطقه دارد و باید طبق قوانین برای حفاظت از آن تلاش کرد.

وی عنوان کرد: جزیره خارگ زیستگاه آب‌سنگ‌های مرجانی و یک اکوسیستم با ارزش زیستی است و آلودگی‌های نفتی مهم‌ترین تهدید این زیست بوم است.

خارگ یا جزیره خارگ که گاهی خارک نوشته می‌شود، جزیرهای مسکونی، متعلق به ایران و دارای اهمیت اقتصادی است که در ۳۸ کیلومتری ساحل بندر گناوه در خلیج فارس قرار دارد و از توابع استان بوشهر به‌شمار می‌آید.

خارگ، شهر مسکونی آن مرکز بخش خارگ از توابع شهرستان بوشهر است. شهر خارگ ۸٫۱۹۶ نفر جمعیت دارد.

در جزیرهٔ خارگ شرکت‌های نفتی بزرگی همچو پتروشیمی خارگ، فلات قاره و شرکت پایانه‌های نفتی وجود دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha