دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 309215

‌رأی نهایی پرونده وقف 5600هکتار جنگل‌های هیرکانی به‌زودی از سوی دیوان عالی کشور صادر می‌شود. رئیس قوه قضاییه که به استان مازندران سفر کرده، دیروز این خبر را اعلام و تصریح کرد که اصل مالکیت واقف جنگل‌های آق مشهد مورد تردید جدی است.

پرونده آقمشهد در پله آخر

سلامت نیوز: ‌رأی نهایی پرونده وقف 5600هکتار جنگل‌های هیرکانی به‌زودی از سوی دیوان عالی کشور صادر می‌شود. رئیس قوه قضاییه که به استان مازندران سفر کرده، دیروز این خبر را اعلام و تصریح کرد که اصل مالکیت واقف جنگل‌های آق مشهد مورد تردید جدی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری ، طی ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی در مسیر حفاظت از انفال و نهاد واقعی وقف نوشته بود و اینک رئیس قوه قضائیه در این‌باره اظهارنظر مهمی کرده است. این در شرایطی است که پیش از این نیز رئیس دیوان عالی کشور به صورت حضوری از امامزاده و روستای 198نفره آقمشهد بازدید داشته و پرونده را به دقت مطالعه کرده بود.

در تحولی جدید و به گزارش خبرگزاری قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به استان مازندران در دیدار جمعی از اهالی روستای آقمشهد گفت: «اصل مالکیت واقف جنگل‌های آقمشهد مورد تردید جدی است و در بررسی‌های متعدد کارشناسی، تاکنون مالکیت واقف و بالتبع موقوفه بودن این جنگل‌ها برای ما اثبات نشده است، البته تصمیم نهایی در این خصوص توسط دیوانعالی کشور اتخاذ خواهد شد.»

در معاونت قضایی قوه قضاییه رسیدگی به پرونده اختلاف بین روستاییان، سازمان منابع طبیعی و سازمان اوقاف درخصوص وقفی بودن بیش از ۵هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی آقمشهد ساری، مدتی قبل با دستور ویژه رئیس قوه قضائیه شروع شده بود که رئیس قوه قضائیه از رسیدن این پرونده به مراحل پایانی خبر داد.

اسماعیل علیزاده از اهالی آقمشهدی حاضر در این جلسه در گفت‌وگو با همشهری از جزئیات این دیدار خبر داد. به‌گفته وی، در این جلسه که 9نفر از اهالی آقمشهد حاضر بودند، برخی اسناد درباره تشکیک در پرونده وقف آقمشهد در اختیار رئیس قوه قضایه قرار گرفت و رئیس قوه‌قضائیه در جریان مسائل و مشکلاتی که وقفی اعلام شدن آقمشهد برای مردم ایجاد کرده، قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha