بوتاکس میگرن از بهترین و موثرترین روشهای درمان سردردهای میگرنی است که انجام آن می‌تواند تاثیرات شگفت‌انگیزی را برای درمان سردرد شما به همراه داشته باشد.

خطرات تزریق بوتاکس میگرن توسط پزشکان غیر متخصص و آرایشگران

سلامت نیوز:داستان مربوط به درمان سردرد با بوتاکس به سال‌های پیش مربوط می‌شود. درست در زمانی که مردم برای از بین بردن چین‌وچروک‌های پوست خود از بوتاکس استفاده می‌کردند، متوجه شدند که سردردهای میگرنی آن‌ها پس از انجام بوتاکس کمتر شده و یا در فواصل زمانی طولانی‌تری اتفاق می‌افتد. این مشاهدات باعث شد که پزشکان پیش از تایید شدن بوتاکس میگرن، اقدام به انجام آن کنند. در سال 2010 سازمان غذا و دارو در آمریکا تاثیر مثبت بوتاکس بر میگرن را تایید کرد و از آن پس تعداد افرادی که بوتاکس میگرن را انجام دادند، بیشتر شد.


میگرن به چه سردردی گفته می‌شود؟

 
میگرن به آن دسته از سردردهایی گفته می‌شود که به‌طور مکرر برای فرد پیش می‌آید و به‌طورمعمول یک طرف سر را درگیر می‌کند و با مشکلات دیگری چون تهوع، بی‌اشتهایی و استفراغ همراه است. میگرن، سردردی نبض‌دار و شدید در نظر گرفته شده، به‌طوری‌که می‌تواند زندگی و فعالیت‌های روزانه شما را مختل کند و باعث شود که فرد نسبت به هر صدا و نوری حساس شود.


ابتلا به میگرن در خانم‌ها بیشتر از آقایان دیده می‌شود ؛ البته عوامل ژنتیکی و ارث خانوادگی نیز بر این موضوع بی تاثیر نیستند. مسبب حملات میگرنی را می‌توان موضوعاتی چون استرس، گرمای بیش‌ازحد، سرمای بیش‌ازحد، تشنگی و گرسنگی دانست که پس از این اتفاق‌ها معمولا فرد برای چند ساعت تا چند روز درد شدیدی را تجربه خواهد کرد. با توجه به اینکه درد میگرن به‌شدت زیاد است و می‌تواند فرد را بسیار اذیت کند، تلاش‌های بسیاری برای یافتن یک راه برای درمان میگرن شده و تابه‌حال شیوه‌های گوناگونی اعلام‌شده‌ است که موثرترین آن‌ها را می‌توان انجام بوتاکس میگرن در نظر گرفت.

 بوتاکس میگرن

بوتاکس چیست؟
بوتاکس را می‌توان یک نوروتوکسین در نظر گرفت که وظیفه تولید آن بر عهده باکتری کلستریدیوم بوتولونیوم است. حال اگر بوتاکس به قسمتی از بدن وارد شود، نوروترانسمیترها را آزاد می‌کند و با آزاد شدن آن‌ها فرد به بیماری بوتولیسم مبتلا می‌شود. به دنبال آن پایانه‌های عصب عضلات فلج خواهند شد که اصطلاحا به این شرایط فلج عضله گفته می‌شود. البته اگر دوز مشخصی از بوتاکس به عضله تزریق شود، فلج موقت اتفاق خواهد افتاد که این موضوع در وهله اول به درمان میگرن و در ادامه به رفع چین‌وچروک‌هایی که در اطراف چشم‌ها و پیشانی دیده می‌شوند، کمک می‌کند.

بوتاکس بر چه نوع سردردهایی تاثیر دارد؟

 
بسیاری از افراد که دچار سردردهای معمولی می‌شوند، به دنبال انجام بوتاکس میگرن هستند؛ اما بوتاکس تنها برای بهبود میگرن تایید شده است و بر بهبود سردردهای معمولی تاثیری ندارد. از طرفی اگر شما مبتلا به میگرن هستید، باید در ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و درصورتی‌که شرایط مناسب بود، بوتاکس میگرن را در جهت کنترل و کاهش دردهای شدید انجام دهید. توجه داشته باشید که بوتاکس سردرد تنها برای افراد بالای 18 سال و با صلاحدید پزشک انجام می‌شود.

 بوتاکس میگرن

بوتاکس چگونه به درمان میگرن کمک می‌کند؟
بوتاکس در نواحی که رشته‌های عصبی وجود دارند و باعث میگرن می‌شوند، تزریق خواهد شد. پس از تزریق، بوتاکس انتهای رشته‌های عصبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود از آن‌ها دیگر پیام شیمیایی که احساس درد را بروز می‌دهند، منتشر نشود. در حقیقت بوتاکس شبکه ارتباطی درد در مغز را خاموش می‌کند تا شما دیگر دردی را حس نکنید.


بوتاکس سردرد می‌تواند راه مناسبی برای کاهش درد باشد؛ اما این نکته را در نظر بگیرید که امکان دارد تاثیرگذاری آن، مدتی زمان ببرد. توصیه می‌شود برای دریافت نتیجه بهتر، انجام بوتاکس میگرن را تحت نظر یک متخصص انجام دهید. امروزه بسیاری از پزشکان و سالن‌های زیبایی که تخصصی در این زمینه ندارند، تزریق بوتاکس را انجام می‌دهند. توجه داشته باشید که این کار می‌تواند تاثیرات معکوسی داشته باشد و سبب افزایش درد شما شود. حتی در برخی از شرایط مشکل‌های دیگری نیز گزارش شده است.


بسیاری از افراد برای آنکه هزینه کمتری را برای درمان سردرد خود بپردازند، کلینیک و سالن‌های غیرتخصصی را برای انجام بوتاکس میگرن انتخاب می‌کنند؛ اما باید یادآور شد که این افراد پس از گذشت مدت‌زمانی، متوجه اشتباهی که کرده‌اند می‌شوند و آن موقع باید هزینه بیشتری را برای برطرف کردن مشکل جدید بپردازند، پس توصیه می‌شود برای انجام چنین اقدام مهمی، حتما تحت نظر یک پزشک متخصص و حرفه‌ای باشید.

 بوتاکس میگرن

 

نواحی تحت درمان بوتاکس میگرن

 
انتخاب ناحیه مناسب برای انجام بوتاکس میگرن، بستگی به نشانه و نقاط سردردهای شما دارد. پزشک متخصص با معاینه‌هایی که انجام می‌دهد، تاثیرگذارترین نقطه را برای انجام بوتاکس انتخاب می‌کند تا شما در کوتاه‌ترین زمان نتیجه لازم را مشاهده کنید. در ادامه نواحی که می‌توان به آن‌ها برای درمان سردرد میگرن، بوتاکس تزریق کرد را نام خواهیم برد.


•    پیشانی
•    هر دو گیجگاه
•    پشت سر
•    کنار و پشت گردن
•    قسمت‌های بالای شانه

بوتاکس میگرن چقدر ماندگاری دارد؟


به‌طورمعمول طول ماندگاری بوتاکس سردرد بین 4 تا 6 ماه است؛ اما این موضوع به بسیاری از مسائل مانند شخص و ناحیه‌ای که تزریق انجام شده نیز بستگی دارد. شما می‌توانید برای آنکه نتیجه بهتری را دریافت کنید، طبق نظر پزشک 5 الی 6 جلسه تزریق پی‌درپی داشته باشید تا هم درد میگرن شما کم شود و هم ماندگاری آن افزایش یابد.


پیش از هر چیزی این نکته را فراموش نکنید که امکان درمان میگرن به‌صورت صد در صد با بوتاکس وجود ندارد و هدف از انجام چنین کاری، کنترل و کاهش دردهای شدید است. همچنین فرد می‌تواند در صورت احساس بهبود، تزریق بوتاکس را متوقف کند و زمانی که حملات میگرنی شروع شد، دوباره به انجام آن بپردازد.

 بوتاکس میگرن

بهترین انتخاب را داشته باشید!


همان‌طور که گفته شد، برای تزریق بوتاکس میگرن انتخاب پزشک و کلینیک برای انجام بوتاکس میگرن از هر چیز دیگری مهم‌تر است، زیرا کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند مشکلات بسیاری را برای فرد ایجاد کند. حال بسیاری از افراد که به چنین مشکلی دچار هستند و برای درمان سردرد خود بجای قرص انجام بوتاکس را انتخاب کرده‌اند، نمی‌دانند که این تزریق را کجا و تحت نظر کدام پزشک انجام دهند؟


کلینیک سردرد دکتر اسفندیاری بهترین انتخاب برای این افراد در تهران به نظر می‌رسد. این کلینیک را می‌توان اولین مرکزی در نظر گرفت که برای درمان سردرد از خدمات و تجهیزات خاص و حرفه ای استفاده می‌کند. دکتر فرشته اسفندیاری که متخصص مغز و اعصاب هستند، این کلینیک را راه‌اندازی کرده‌اند تا بتوانند در ابتدا آموزش و اطلاع‌ رسانی‌های لازم در رابطه با سردردهای گوناگون و میگرن را انجام دهند و در ادامه با مناسب‌ترین و کارآمدترین راه‌ها به برطرف کردن آن‌ها بپردازند.


در کلینیک سردرد دکتر اسفندیاری، تمام معاینه‌های لازم انجام می‌شود. برای مثال می‌توان به معاینه‌هایی چون نورولوژی، تصویربرداری از مغز، سونوگرافی داپلر، نوار مغز و ... اشاره کرد. پس‌ازآنکه شرح‌حال بیمار مشخص شد، درمان مناسبی توسط متخصص مغز و اعصاب، دکتر فرشته اسفندیاری انتخاب می‌شود و به در بهترین شرایط صورت می‌گیرد.


 یکی از درمان‌های سردرد که در این کلینیک در بهترین شرایط ارائه می‌شود، بوتاکس میگرن است. توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس یک تزریق حساس است و تنها متخصصی می‌تواند آن را به‌درستی انجام دهد که به آناتومی عروق سر و گردن آشنا باشد. چنین فردی می‌تواند مقدار مناسب بوتاکس و ناحیه تزریق را به‌درستی انتخاب کند و بدون ایجاد هرگونه مشکل این کار را انجام دهد.

 بوتاکس میگرن

هزینه تزریق بوتاکس سردرد چقدر است؟

 
یکی از مسائلی که برای متقاضیان این تزریق سوال ایجاد می‌کند، هزینه مربوط به تزریق بوتاکس میگرن است. در رابطه با این موضوع باید به شرایط بیمار، درجه میگرن، ناحیه‌ای که بوتاکس تزریق می‌شود و میزان بوتاکس لازم توجه کرد. در نتیجه هزینه تزریق بوتاکس برای هر بیمار متفاوت خواهد بود.

شما می‌توانید با شماره‌های درج ‌شده در وب سایت کلینیک سردرد دکتر اسفندیاری تماس بگیرید و اطلاعات لازم در مورد تزریق بوتاکس میگرن به دست آورید تا بتوانید بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha