دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تصویب لایحه پیشنهادی معاونت زنان و خانواده در مورد اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی، مربوط به تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند خبر داد.

لایحه تشدید مجازات پدران قاتل تصویب شد

سلامت نیوز: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تصویب لایحه پیشنهادی معاونت زنان و خانواده در مورد اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی، مربوط به تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه توئیتر خود نوشت: «دولت لایحه پیشنهادی معاونت زنان و خانواده در مورد اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی، مربوط به تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند را تصویب کرد. این لایحه که مورد تایید قوه قضاییه نیز هست، حداکثر مجازات، ایجاد محدودیت در سرپرستی اطفال دیگر و عدم شمول ارفاق را در بر می‌گیرد.»



خرداد سال گذشته بود که دختری ۱۴ساله به نام «رومینا اشرفی» ساکن روستایی از توابع تالش در استان گیلان توسط پدر خود کشته شد. او در خواب بود که پدر جوانش او را با داس سر برید. پس از قتل رومینا قتل‌های ناموسی دیگری در چند شهر دیگر کشورمان ازجمله آبادان و کرمان رخ داد که نگرانی جامعه را برانگیخت. از سوی دیگر پدر رومینا که دست به قتل فرزند خود زده بود، در دادگاه تنها به ۹ سال حبس محکوم شد که این موضوع، واکنش شدید و اعتراض بسیاری از مردم و فعالان حقوق کودک و حقوق زنان را به دنبال داشت. پس از آن دولت لایحه‌ای را به اجرا گذاشت تا پدران هم در صورت ارتکاب به قتل دختران خود، مشمول ارفاق نشوند و مجازات سختگیرانه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود تا آمار قتل فرزند دختر در کشور پایین بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha