دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 311780

متخصصان در بین بیماران هندی مبتلا به کووید ۱۹ که در حال بهبودی هستند، مواردی از بروز نوعی عفونت قارچی نادر گزارش کرده اند که با عنوان قارچ سیاه شناخته می‌شود.

ظهور قارچ سیاه در مبتلایان به کووید ۱۹

سلامت نیوز: متخصصان در بین بیماران هندی مبتلا به کووید ۱۹ که در حال بهبودی هستند، مواردی از بروز نوعی عفونت قارچی نادر گزارش کرده اند که با عنوان قارچ سیاه شناخته می‌شود.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها، این عفونت موکورمیکوزیس نام دارد و توسط گونه‌ای قارچ ساکن در خاک و مواد در حال تجزیه، موسوم به موکورمیست تولید می‌شود.


به گزارش  پایگاه خبری گاردین،این عفونت مرگبار است و میزان مرگ و میر ناشی از آن بسته به شدت عفونت بین ۴۶ تا ۹۶ درصد است.
به گفته متخصصان، این نوع عفونت قارچی بسیار نادر است و افرادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که سیستم ایمنی آن‌ها در اثر ابتلا به کووید ۱۹ دچار ضعف شده است. به اعتقاد محققان استفاده از داروهای استروئیدی و ابتلا به کووید ۱۹ دو عامل اصلی موج جدید این عفونت قارچی محسوب می‌شوند.


ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.


ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.
جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

واکسیناسیون سالمندان از هفتم اردیبهشت سال جاری با گروه سنی ۸۰ سال به بالا در ایران آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha