مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از خیزش گرد و خاک در شرق کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: دمای هوا نیز در برخی مناطق کاهش خواهد یافت.

خیزش گرد و خاک در شرق کشور/کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از خیزش گرد و خاک در شرق کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: دمای هوا نیز در برخی مناطق کاهش خواهد یافت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به‌ دلیل وزش باد گرم جنوبی به‌طور محسوسی افزایش خواهد یافت.


وی ادامه داد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۳ و ۱۴ خرداد) با توجه به شمالی شدن جریانات، کاهش محسوس دما حدود ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل دور از انتظار نیست.


ضیاییان در ادامه اظهارکرد: طی سه روز آینده در نواحی شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل، شرق استان کرمان، استان خوزستان و بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور به‌دلیل افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.


به گفته وی طی سه روز آینده شرق دریای عمان و مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ خرداد) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۴ خرداد) نیز صاف همراه با وزش باد، در بعد ازظهر وزش باد شدید و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha