دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 312689

نعمت الله نوروزی عضو هیات‌مدیره اتحادیه آسانسور و پله‌برقی ایران درباره چگونگی مواجهه با قطع شدن برق هنگامی که در آسانسور هستیم و حرف و حدیث‌ها درباره خطرات این موضوع توضیح داد.

اگر در آسانسور برق قطع شد، چه کنیم؟

سلامت نیوز: نعمت الله نوروزی عضو هیات‌مدیره اتحادیه آسانسور و پله‌برقی ایران درباره چگونگی مواجهه با قطع شدن برق هنگامی که در آسانسور هستیم و حرف و حدیث‌ها درباره خطرات این موضوع توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در زمان قطعی برق ضروری است که افراد مطالب مرتبط با مواجهه با این شرایط را به خاطر بسپارند و یا این موارد، به صورت مکتوب در کنار آسانسور در همه طبقات و تابلوی اعلانات ساختمان‌ها نصب شود.

    هنگام قطع برق در آسانسور چه کنیم؟

۱- اگر پس از خروج کودکان از آپارتمان برق رفت، حتما بررسی کنید که آن‌ها از آسانسور خارج شده‌اند یا خیر و به کودکان یاد بدهید که محبوس شدن در کابین آسانسور هیچ خطری ندارد و آن‌جا در زمان قطع برق، تنها تاریک است.

۲- همه شهروندان باید بدانند که در زمان قطع برق، کابین آسانسور سقوط نمی‌کند و کسی در آسانسور از کمبود اکسیژن خفه نمی‌شود. کابین آسانسور آنقدر سوراخ و منفذ دارد که هوا به مقدار زیاد داخل آن جریان دارد.

۳- در صورت محبوس‌شدن در کابین آسانسور اصلا وحشت نکنید و آرام و بدون نگرانی در کف کابین آسانسور بنشینید، با استفاده از تلفن همراه به خانواده، همسایه‌ها، مدیریت ساختمان، مسئول فنی و یا نگهبانی اطلاع دهید و کمک درخواست کنید.

۴- اگر تلفن همراه در آسانسور آنتن‌دهی مناسبی نداشته باشد، با کلید یا خودکار به آرامی و با فاصله به درب کابین ضربه بزنید تا همسایه‌ها و کسانی که از کنار آسانسور عبور می‌کنند متوجه حضور شما در آسانسور شوند.

۵- در صورت محبوس شدن فردی در آسانسور، خانواده، همسایه‌ها یا مسئول فنی ساختمان با آتش‌نشانی تماس بگیرند و درخواست کمک کنند و تا رسیدن کمک، در کنار کابین بمانند و با محبوسین صحبت کنند تا آن‌ها آرام بمانند.

۶- محبوس‌شدن در آسانسور هیچ‌گونه خطری ندارد. تنها مساله این است که شخص محبوس‌شده از تاریکی ترس داشته باشد. بنابراین لازم است که خانواده نترسیدن از تاریکی را به کودکان آموزش دهند.

۶- والدین این آموزش‌ها را جدی بگیرند و به فرزندان‌شان یاد بدهند که نباید وحشت کنند زیرا اگر خاطره بدی برای‌شان ثبت شود، تا سال‌ها ترس از آسانسور را همراه خود خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha