چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 312789

بر اساس غربالگری‌های انجام شده یک پنجم زنان بالای ۶۵ سال در معرض خطر ابتلا به نوعی بیماری سرطان هستند.

سرطانی که یک پنجم زنان بالای ۶۵ سال را تهدید می‌کند

سلامت نیوز:بر اساس غربالگری‌های انجام شده یک پنجم زنان بالای ۶۵ سال در معرض خطر ابتلا به نوعی بیماری سرطان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان دستورالعمل‌های فعلی توصیه می‌کنند غربالگری سرطان دهانه رحم در ۶۵ سالگی متوقف شود، اما زنان بالای ۶۵ سال بیش از یک مورد از هر پنج مورد تشخیص جدید سرطان دهانه رحم را تشکیل می‌دهند و دو برابر بیشتر از زنان جوان پس از تشخیص سرطان دهانه رحم جان خود را از دست می‌دهند.


به گزارش  مدیکال اکسپرس،اکثر زنان ۶۵ ساله و بالاتر ممکن است به دلیل غربالگری ناکافی یا وجود شرایط پرخطر در معرض خطر سرطان دهانه رحم باشند. یافته‌های مطالعه نشان می‌دهد حداکثر ۲۰ درصد از زنان یک بیماری پزشکی یا سابقه ناهنجاری‌های غربالگری را گزارش کرده‌اند که این امر غربالگری را در سنین بیش از ۶۵ سالگی ضروری می‌کند. این نیاز به آموزش بیماران و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در مورد اهمیت اطمینان از غربالگری کافی سرطان دهانه رحم را به ویژه در سن ۵۵ تا ۶۵ سالگی و همچنین در شرایط پرخطر  برجسته می‌کند. بر اساس داده‌ها میزان بروز سرطان دهانه رحم در زنان ۶۵ تا ۶۹ ساله بیشتر است.


ربکا پرکینز پزشک زنان و زایمان می‌گوید: ارائه دهندگان باید توجه داشته باشند سرطان دهانه رحم یک مشکل فزاینده در زنان ۶۵ ساله و بالاتر است و از این طریق قابل پیشگیری است. ضروری است ارائه دهندگان اطمینان حاصل کنند که بیمارانشان از ۵۵ تا ۶۵ سالگی غربالگری کافی را انجام می‌دهند تا سرطان‌های قابل پیشگیری را در زنان بالای ۶۵ سال کاهش دهند و اطمینان حاصل کنند که بیماران آن‌ها به اندازه کافی غربالگری می‌شوند تا بتوانند با خیال راحت از غربالگری خارج شوند. 


داده‌های این مطالعه شامل ۵۹۰ هزار و ۹۰۱ زن ۶۴ تا ۶۶ ساله بود. صلاحیت خروج از غربالگری با استفاده از دستورالعمل‌هایی مبنی بر عدم اثبات سرطان دهانه رحم یا وضعیت مثبت اچ آی وی بود که در جریان آن هیچ شواهدی از پیش سرطان دهانه رحم در ۲۵ سال گذشته و یا وجود هیسترکتومی با برداشتن دهانه رحم یا شواهدی از انجام معیار‌های خروج از غربالگری مشاهده نشد.


داده‌های شبکه ایمنی و پایگاه داده ادعا‌های ملی آمریکا  نشان می‌دهد کمتر از نیمی از زنان ۶۴ تا ۶۶ ساله اسنادی از غربالگری کافی برای تحقق معیار‌های خروج دارند. دستورالعمل‌ها مشخص می‌کنند که بیماران مبتلا به سرکوب سیستم ایمنی، سابقه نتایج غیرطبیعی یا سرطان دهانه رحم باید غربالگری را ادامه دهند. معیار‌های خروجی غربالگری فعلی پیچیده است و نیاز به بررسی دقیق حداقل ده سال از اسناد سوابق پزشکی دارد که می‌تواند موانعی در استفاده از دستورالعمل‌های مربوط به عمل بالینی ایجاد کند.


به گفته پرکینز هیچ بیمارى هرگز نباید آزمایش خود را صرفا بر اساس سن متوقف کند بدون اینکه ارائه دهنده خدمات بهداشتى پزشکى یک بررسی کامل از پرونده پزشکى خود انجام دهد. بهبود غربالگری سرطان دهانه رحم در زنان ۵۵ سال به بالا ممکن است میزان سرطان و مرگ و میر را در زنان ۶۵ سال به بالا کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha