سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 313070

خوش بو بودن تنها با دوش گرفتن و استفاده از ادکلن و اسپری میسر نمی‌شود، اگرچه دوش گرفتن به‌شدت در این قضیه تاثیرگذار است، اما در کنار آن عوامل دیگری وجود دارد که باعث می‌شود، عطر و بوی بدنتان تمام طول روزهای گرم تابستان باقی بماند. از جمله این عوامل عبارت است از :

راز خوش بو شدن

سلامت نیوز:خوش بو بودن تنها با  دوش گرفتن و استفاده از ادکلن و اسپری میسر نمی‌شود، اگرچه  دوش گرفتن به‌شدت در این قضیه تاثیرگذار است، اما در کنار آن عوامل دیگری وجود دارد که باعث می‌شود، عطر و بوی بدنتان تمام طول روزهای گرم تابستان باقی بماند.  از جمله این عوامل عبارت است از :

مواد غذایی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،رژیم غذایی سرشار از پیاز، ادویه‌ و سیر می‌تواند بوی بدن شما را بیشتر کند.  این نوع غذاها نه‌تنها نفس بلکه بویی را که از منافذ پوست ساطع می‌شود تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند تا 48 ساعت شما را از بوی بدن آزار دهد. همچنین نوشیدنی‌های قندی هم می‌تواند روی چگونگی بوی شما تاثیر بگذارد که البته این تاثیر منفی است، به‌ویژه نوشیدنی‌های فراوری شده که وارد منافذ می‌شود.

شستن و خشک کردن لباس‌ها

نحوه شستن لباس‌هایتان تفاوت زیادی در بوی بدن شما  ایجاد می‌کند. مواد شوینده‌ای که استفاده می‌کنید و نحوه خشک کردن لباس‌ها، همه بر بوی بدنتان تاثیر گذار است.

 پوست را مرطوب نگه دارید

برای مرطوب نگه داشتن پوست راه‌هایی از جمله مصرف آب زیاد و استفاده از محصولاتی که مخصوص آب‌رسانی هستند  پیشنهاد می‌شود.

 به نقاط مناسب بدن عطر بزنید

شاید خیلی از شما ندانید که باید عطر یا اسپری را به کجای بدنتان بزنید.بهترین نواحی برای استعمال عطر زانوها، روی نبض‌ها، قفسه سینه و پشت گوش است. با این روش می‌توانید بدون زیاده روی کردن بیشترین استفاده ممکن را از عطرتان بکنید.

 از یک رایحه استفاده نکنید

می‌توانید روغن‌ها و لوسیون‌های بدن مختلف را امتحان کنید. این لایه‌ها باعث می‌شود که بوی بدنتان ماندگاری  بیشتری داشته باشد. برای داشتن بوی خوب، بهتر است عطر را در منزل، تختخواب، لباس‌ها و موهایتان اسپری کنید. 

استفاده از پودر مخصوص بوی پا

اگر پاهای شما هم مانند پای خیلی از افراد در طول روز بوی بدی می‌گیرد، روزانه از پودر تالکوم استفاده کنید.

شامپوی خشک

شامپوی خشک، گروهی از شامپوها هستند که نیازی به آبکشی ندارند. یک شامپوی خشک که از نظرتان عطری مطلوب دارد تهیه کنید و صبح‌ها یا عصرها که می‌خواهید بیرون بروید از آن استفاده کنید.

 اسپری در زمان مناسب

به منظور سراسر پوشاندن  بدن با بوی خوب، عطر را حدود یک ساعت قبل از خروج از منزل بزنید.این  کار باعث می شود عطر و بوی آن در محل کارتان افراد کناری شما را خفه نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha