یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

جو پایدار در بیشتر نقاط کشور/ خیزش گرد و خاک در خوزستان و بوشهر

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: برای چند روز آینده به طور کلی جوی پایدار خواهیم داشت و روند افزایش دما برای بیشتر مناطق کشور اتفاق خواهد افتاد. اما امروز برای گیلان و مازندران بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.


وی ادامه داد: در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان هم برای بعدازظهر و ساعت‌های شب رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را انتظار داریم. البته این بارش‌ها کماکان تا روز‌های پایانی هفته ادامه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان داشت: در کنار این بارش‌ها در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور به خصوص منطقه زابل شاهد گرد و خاک خواهیم بود که کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.گودرزی خاطرنشان کرد: همچنین از امروز تا پایان هفته در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد‌های شدید توام با گرد و خاک اتفاق می‌افتد که باعث خواهد شد تا در این مناطق با غبارآلود شدن آسمان کاهش کیفیت هوا رخ بدهد. آب‌های جنوبی کشور هم تا آخر هفته مواج خواهند بود.


وی در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: در تهران هم امروز آسمان صاف و همراه با وزش باد خواهد بود. امروز بیشینه دما در تهران به سی و نه درجه سانتیگراد خواهد رسید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha