چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 313155

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۲۹ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌ باختگان این بیماری در ایران به ۸۲ هزار و ۴۸۰ نفر رسید.

کرونا جان ۱۲۹ نفر دیگر را گرفت

سلامت نیوز: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۲۹ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌ باختگان این بیماری در ایران به ۸۲ هزار و ۴۸۰ نفر رسید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در اطلاعیه روز چهارشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمده است: از دیروز تا امروز (۲۶خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۸۷هزار نفر بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۱۵نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۰هزار و ۱۳۵نفر رسید.


تاکنون ۲ میلیون و ۶۹۶هزار و ۴۳۴نفراز بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۳۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۱ میلیون و ۹۴۱هزار ۶۴۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
بر اساس این گزارش، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.


وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون چهار میلیون و ۳۶۴ هزار و ۲۲۸ نفردوز اول واکسن کرونا و ۸۷۸ هزارو ۶۹۴ نفرنیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند.  مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به پنج میلیون و ۲۴۲هزارو ۹۲۲ دوز رسید.


 ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۷۵ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و ۷۷۷ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.


ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.
جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقای جنوبی موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha