چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 313162

قلوه و اندام‌های داخلی بدن مرغ، به دلیل امکان تزریق مواد شیمیایی به بدن آن‌ها بهتر است خورده نشود.

قلوه مرغ را هرگز نخورید

سلامت نیوز: قلوه و اندام‌های داخلی بدن مرغ، به دلیل امکان تزریق مواد شیمیایی به بدن آن‌ها بهتر است خورده نشود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما؛ متخصص تغذیه سرگی سینیتسین در مقاله‌ای می‌نویسد که امروز خوردن مرغ بسیار محبوب است. با این حال همه نمی‌دانند که استفاده از بعضی از قسمت‌های مرغ برای غذا خوب نیست.
 
وی توضیح داد: خطرناک‌ترین قسمت مرغ اندام‌های داخلی آن است.
 
سرگی گفت: "اگر برخی از انگل‌ها وارد مرغ شوند و یا بدن آن‌ها با برخی مواد شیمیایی پر شود، اندام‌های داخلی قبل از هر چیز آسیب می‌بینند. به طور معمول اندام‌های داخلی خطرناک‌ترین آن‌ها هستند؛ و ایمن‌ترین قسمت مرغ، سینه آن است. "
 
به گفته وی، هنگام پخت و برای پاکسازی گوشت مرغ از مواد نامطلوب، استفاده از حداکثر عملیات حرارتی ضروری است. بهتر است دو بار مرغ را آب بپزید.
 
سرگی گفت: "مرغ باید حداقل دو بار پخته شود: اولین بار- چند دقیقه آبپز شود و آب گوشت را تخلیه کنید، سپس برای مدت طولانی بپزید، بدین ترتیب تا آنجا که ممکن است پخت آن ایمن می‌شود. سرخ کردن مرغ، پختن آن، خورشت یا آبپز هم جداگانه باشد، اما اول، من به شما توصیه می‌کنم مرغ را بپزید، تا نگران انگل‌ها و یک دسته از آنتی بیوتیک‌ها نباشید".
 
وی خاطرنشان کرد که بهتر است مرغ‌های مزارع کشاورزی ترجیح داده شود، اگرچه ممکن است به نظر برخی از تولیدکنندگان مرغ لاغر مزرعه‌ای جذاب نباشد.
 
وی گفت: "برخی از تولید کنندگان محصولات را دستکاری می‌کنند، محلولی را تزریق می‌کنند، آن‌ها را برای بزرگتر شدن مرغ‌ها آماده می‌کنند. اما مرغ مزرعه ای، که ممکن است نازک‌تر باشد یا خیلی سفید نباشد، اما بسیار مفیدتر باشد. البته، هنگام انتخاب بررسی کنید که مرغ بوی آمونیاک یا بوی مواد شیمیایی ندهد".

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha