یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 313725

کاهو سرشار از ویتامین های K و A است و برای سلامتی ما فواید بی شماری دارد. این سبزی می تواند باعث کاهش التهابات بدن شود.کاهو از قدیمی ترین سبزیجات دنیا ست و مقدار زیادی آنتی اکسیدان، مواد معدنی، امگا ۳ و ویتامین هایی مانند کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، فسفر، سدیم، تیامین، روی، ریبوفلاوین، فولات، نیاسین، ویتامین های B6، C، A، Eو ویتامین K دارد.

5 خاصیت کاهو

سلامت نیوز:کاهو سرشار از ویتامین های K و A  است و برای سلامتی ما فواید بی شماری دارد. این سبزی می تواند باعث کاهش التهابات بدن شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، کاهو از قدیمی ترین سبزیجات دنیا ست و مقدار زیادی آنتی اکسیدان، مواد معدنی، امگا ۳ و ویتامین هایی مانند کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، فسفر، سدیم، تیامین، روی، ریبوفلاوین، فولات، نیاسین، ویتامین های  B6، C، A،  Eو ویتامین K   دارد.

 کاهو وسلامت قلب

کاهو سرشار از ویتامین B  است . این ویتامین در سلامت قلب و عروق نقش مهمی دارد.

کاهوو پیشگیری از سرطان

یکی از خواص کاهو این است که تأثیر بسیاری در مهار انواع سرطان، به خصوص سرطان سینه دارد. استفاده منظم از  کاهو خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. 

کاهو و بهبود عملکرد مغز

در سبزیجات، مواد مختلفی نظیر پتاسیم، فولات یا B9 و آنتی اکسیدان های گوناگون وجود دارد که به بدن برای به دست آوردن توانایی های عصبی کمک می کند.

کاهو و کاهش ابتلا به دیابت

کنترل قند از دیگر خواص کاهو به شمار می رود که مانع از افزایش آن می شود.

کاهو  و درمان بی خوابی

در برگ های کاهو، آثار  ضد اسپاسم و آرام بخشی وجود دارد. مصرف ۵- ۶ برگ کاهو در هرروز موجب می شود که خواب خوب و آرامی داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha