چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 314324

یک جراح دندانپزشک و رئیس هیات مدیره جامعه دندانپزشکی گفت: انجام ایمپلنت نباید در دام تبلیغات گرفتار شویم، یادآور شد: پروسه انجام ایمپلنت بر مبانی علمی تعریف شده است و تابع سلیقه درمانگر نیست.

آیا ایمپلنت فوری حقیقت دارد؟

سلامت نیوز:یک جراح دندانپزشک و رئیس هیات مدیره جامعه دندانپزشکی گفت: در انجام ایمپلنت نباید در دام تبلیغات گرفتار شویم، یادآور شد: پروسه انجام ایمپلنت بر مبانی علمی تعریف شده است و تابع سلیقه درمانگر نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ فخرالدین حیدریان، رئیس هیات مدیره جامعه دندانپزشکی گفت: در صورتیکه شرایط درمان ایمپلنت از جمله استخوان و بافت نرم مناسب برای کاشت ایمپلنت و نیز ایمپلنت مناسب از نظر کیفیت و مهارت کافی  درمانگر وجود داشته باشد درصد موفقیت درمان ایمپلنت حدود ۹۵ درصد است.

او با بیان اینکه انجام امر ایمپلنت برای سن زیر 18 توصیه نمی شود، تصریح کرد: در صورت سلامت کلی بیمار از نظر جسمی و نداشتن بیماری سیستمیک از جمله  دیابت، بیماری قلبی  و یا پوکی استخوان  محدودیت سنی برای انجام ایمپلنت وجود ندارد.


این دندانپزشک با بیان اینکه بیماری استئوپروز(یا پوکی استخوان) در خانمها رایج تر است، خاطرنشان کرد: بررسی شرایط تراکم استخوان برای انجام ایمپلنت در سن بالای ۵۰ سال ضرورت دارد.


او  با تاکید بر اینکه در انجام ایمپلنت نباید در دام تبلیغات  گرفتار شویم، یادآور شد: پروسه انجام ایمپلنت بر مبانی علمی  تعریف شده است و  تابع سلیقه درمانگر نیست.


حیدریان ادامه داد: بنابراین مواردی مانند ایمپلنت فوری و یک روزه که به طور معمول در تبلیغات عنوان می شود، مبنای علمی ندارد مگر اینکه  مقصود جایگزینی همزمان ریشه ی باقیمانده با پایه یا فیکسچر ایمپلنت باشد که به اصطلاح ایمپلنت فِرش ساکت،  یا فوری محسوب می شود که آن فقط در مورد جاگذاری پایه ی ایمپلنت است نه روکش و تاج آن !


رئیس هیات مدیره جامعه دندانپزشکی همدان به پروسه زمانی انجام ایمپلنت اشاره کرد و گفت: پروسه زمانی  انجام ایمپلنت بطور طبیعی و با توجه به شرایط استخوان و نیز بافت نرم لثه ی بیمار و یا تعداد ایمپلنت و یا درمانهای جانبی مانند بازسازی استخوان با پیوند و پودر استخوان، می تواند حداقل شش ماه و حداکثر یکسال بطول بینجامد که  این زمان متناسب با ناحیه و وسعت درمان و حتی به علت متفاوت بودن کیفیت و تراکم استخوان در فک پایین و بالا، متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha