مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از ارتقاء سلامت مرغ و فرآورده های حاصل از آن خبر داد.

ارتقاء سلامت مرغ و فرآورده های حاصل از آن

سلامت نیوز:مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از ارتقاء سلامت مرغ و فرآورده های حاصل از آن خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسین عزیزی گفت: گوشت مرغ به عنوان یکی از مهمترین و متنوع ترین منابع پروتئین مورد توجه افراد جامعه است و اهمیت مصرف گوشت مرغ، ارتقا سلامت و کیفیت آن بسیار از دیدگاه بهداشتی، تغذیه ای و اقتصادی برای مراجع ناظر، تولید کنندگان و نهایتا مصرف کنندگان مورد توجه است.


وی افزود: مصرف مرغ اغلب توسط قطعه بندی ها و بصورت بسته بندی تولید و عرضه می شود، در مصارف صنعتی و در کارخانه های فرآورده های گوشتی  نیز از مرغ به عنوان ماده اولیه مصرفی در انواع فرآورده ها مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین حفظ و ارتقای سلامت بهداشتی محصول و رعایت ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی مراجع ناظر مربوطه در کلیه مراحل تولید تا عرضه؛ ضامن سلامت مصرف کنندگان این گروه از محصولات غذایی است.


مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: از نظر ایمنی و بهداشت این فرآورده بصورت خام؛ مرغ های تولیدی با توجه به دستورالعمل ابلاغی مربوط به ارتقا سلامت مرغ و با توجه به درجه بندی های مختلف که موارد اساسی در سلامت آن لحاظ شده است.


بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی با تاکید بر اینکه از منظر بهداشتی مصرف گوشت مرغ با چربی کمتر و پروتئین بالاتر به لحاظ سلامت مصرف مورد توجه سازمان غذا و دارو است، گفت: توسعه عرضه مرغ که دارای چربی کمتری باشد می تواند در ارتقاء و سلامتی افراد بسیار موثر باشد.


عزیزی افزود: تولید کنندگان این عرصه، ملزم به رعایت حدود مجاز مندرج در ضوابط ملی هم برای گوشت مرغ بصورت خام و هم در محصولات فرآوری شده هستند. در این فراورده ها رعایت تمامی ویژگیهای فرآورده نهایی با توجه به نمونه برداری های ادواری از محصولات تولیدی در کارخانه های مذکور و همچنین توسط ناظرین بهداشتی از سطح عرضه، مرتبا کنترل و پایش شده و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha