مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران درباره ماجرای گرانی شیر گفت: ۸ نفر شخصیت حقیقی و حقوقی با کمک وزارت جهاد کشاورزی با گران کردن شیر به‌دنبال خروج ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه کشور بدون پرداخت عوارض هستند.

به وزیر گفتم به فکر سفره مردم باشید ولی ایشان گفتند من بهزیستی نیستم

سلامت نیوز: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران درباره ماجرای گرانی شیر گفت: ۸ نفر شخصیت حقیقی و حقوقی با کمک وزارت جهاد کشاورزی با گران کردن شیر به‌دنبال خروج ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه کشور بدون پرداخت عوارض هستند.

به گزارش سلامت نیوز، علی احسان ظفری در گفتگو با تسنیم گفت: نزدیک یک ماه است مافیای لبنیات با کمک وزارت جهاد کشاورزی بسترسازی گران کردن نرخ شیر را کردند تا به بهانه آزادسازی نرخ شیر صادرات کره و شیرخشک را انجام دهند.

وی اعلام کرد:در زمان زمان حاضر ۵۰ هزار تن شیرخشک و ۴۸ هزار تن کره در کشور داریم که با شیر ارزان قیمت دولتی ۴ هزار تومان و نهاده دامی ۴۲۰۰تومانی تولید شده است ولی مافیا به بهانه کمک به دامداران ابتدا شیر را گران کردند و کنار آن صادرات کره و شیرخشک را هم آزاد کردند.

ظفری بیان کرد :در مرحله اول به عنوان یک شهروند و در مرحله بعد به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های لبنی ایران و در مرحله سوم به عنوان یک تولیدکننده با ۳۵ سال سابقه در استان همدان می گویم توسط ۸ شخصیت حقیقی و حقوقی با مصوبه وزیر جهاد کشاورزی سفره لبنی مردم کوچک شد و همین کار باعث می شود سه تا چهار هزار میلیارد تومان سرمایه ملی این کشور بدون پرداخت یک ریال حق گمرکی و به بهانه صادرات از کشور خارج شود.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های لبنی ایران خاطرنشان کرد :این ۸ شخصیت حقیقی و حقوقی و دوستانشان در دولت و وزارت خانه جهاد کشاورزی خوب می دانند که شرح وظایفشان چیست و چه وضعیتی به وجود می آید و چقدر مردم را بی چاره کرده اند ، با کاری که آنها کردند اقشار ضعیف دیگر نمی توانند چند کیلو شیر و یک سطل ماست هم بخرند.

ظفری گفت:به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های لبنی ایران و یک تولیدکننده باسابقه از دستگاه های نظارتی تقاضای عاجزانه دارم به خاطر مردم و قطع دست مافیا به مسئله گرانی شیر و صادرات کره و شیرخشک ورود کنند تا این سرمایه چند هزار میلیارد تومانی از کشور خارج نشود.

ظفری تصریح کرد :این ۸ شخصیت حقیقی و حقوقی بدون اینکه از نظر کارشناسان و تولیدکنندگان اصلی و دستگاه های نظارتی و حتی دامداران روستایی استفاده کنند مصوبه ای غیرقانونی را تصویب و در راستای اهداف خود و به ضرر مردم اجرایی کردند.

وی ادامه داد:از هفته ها قبل برای تحت تأثیر قرار دادن جامعه در مورد ارزانی شیر ابتدا یک گاو شیرده و مولد را داخل یک ماشین جلوی چشم زن و بچه مردم در خیابان سلاخی می کنند و سر می برند که یک دامدار دلسوز و باغیرت هیچ وقت با گاو شیرده این کار را نمی کند زیرا شخصیت آنها ارزنده تر است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های لبنی ایران با ابراز این نکته که ۳۵ سابقه کار تولید لبنیات را دارد و از صفر شروع کرده است مطرح کرد:چگونه ممکن است وزیر ۳ نفر از نمایندگان این ۸ نفر را پای میز مذاکره بنشاند و به جای دفاع از تهیه نهاده های دامی و تعادل برقرار کردن بین عرضه و تقاضا و از بین بردن مشکلات دامداری های کوچک در روستاها با یک مصوبه که جایگاه قانونی هم ندارد باعث نابودی دام های مولد و تولیدکنندگان شیر شود.

ظفری ادامه داد :فقط می دانم سفره و سبد کالای لبنیات مردم کوچکتر شده است اما سؤال اینجاست؛ چرا وزیر بحث شیر خام را کنار شیرخشک و کره قرار داده است؟ و چرا دولت در آخرین روزهای حیاتش برای انجام این مصوبه از نظر همه دستگاه های نظارتی استفاده نکرد؟

تولیدکننده باسابقه شهرستان نهاوند و استان همدان گفت:من در جلسه ای که با حضور بیش از ۱۵ نفر از مسوولان دولتی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد خطاب به آنها و وزیر گفتم" به فکر سفره مردم باشید."، ولی ایشان گفتند" من بهزیستی نیستم."، و در ادامه دیدیم که ایشان گویا مسئول فروش سفره مردم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha