قرمز شدن دوباره شهر در کنار بی‌آبی وقتی بر سر مردم آوار می شود، تلخی مشکلات ناشی از ناکارآمدی مسئولان را دو چندان می‌کند.

سلامت نیوز: دریچه سد زاینده رود پس از ده روز دوباره بسته شد ؛ اصفهان ماند و سله‌های بستر رودخانه که در کوتاه‌ترین زمان ممکن رخ نمایان کردند. از هیاهوی کودکان و جوانان به سمت سی وسه پل‌ هم خبری نیست، چون آبی نمانده که زندگی را جاری کند و دستانی که به دعایی بدرقه راهش باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، چند روزی است اصفهان آن دیار نصف جهان و مهد فرهنگ و هنر قدیم نیست. قرمز شدن دوباره شهر در کنار بی‌آبی وقتی بر سر مردم آوار می شود، تلخی مشکلات ناشی از ناکارآمدی مسئولان را دو چندان می‌کند...

گویا قرار نیست باز هم اصفهان طلوع دوباره خورشید را بر بستر رودخانه ببیند... زاینده رود بی‌آب شد.


قصه پر غصه کشاورزان شرق استان

روزی که آب باز شد تا بعد از یک سال و اندی چشم مان به جمال زاینده رود روشن شود،  حسین از کشاورزان شرق اصفهان به همراه هم ولایتی هایش به شهر آمدند تا کیلومترها جلوتر از زمین های کشاورزی شان به استقبال آب آمده باشند: «این آب را برای 10 روز باز  کردند. خب خدا را شکر. اما چه فایده دارد؟ در این ده روز ما با این آب چه کار می توانیم بکنیم؟ نه برای زمین هایمان خوب است، نه برای محصولاتمان؛ کشاورزی ما نابود شده  این آب هم فقط برای چند روز بس است.»

پیراهن کرم رنگ پوشیده و شلوار قهوه‌ای؛ با صورت آفتاب سوخته و موهای کم پشت و سفید، دستش را جلو می‌آورد و می‌گوید: «ببین سوزن توی دستم فرو نمی‌رود  از بس پوستش کلفت شده، این پینه‌ها حاصل سال ها کشاورزی است. الان چند سالی است که سختی کارمان با بی‌آبی بیشتر شده. ما چیزی جز حقابه نمی‌خواهیم. اضافه که نمی‌خواهیم برایش پول دادیم. هر  وقت از  بی آبی حرف می زنیم  کلی تهمت و ناسزا می شنویم. کاش مسئولان از ما حمایت کنند تا زمین‌هایمان از بی آبی نسوزد.

 حسین دل پری دارد: «انصاف نیست آب اصفهان را به استان دیگری برای مصارف دیگر بدهند. وقتی کشاورزان اصفهانی در به در دنبال آب هستند چرا آب استان را باید به  جای دیگر ببرند و بازار سبزی و صیفی‌جات استان هم   پر از محصولات جاهای دیگر باشد؟ مگر خودمان زمین نداریم؟ قرار بود تنها آب شرب بدهیم.


ماجرا چیست؟

ماجرا از این قرار است که پس از  خرابی خط لوله انتقال آب به یزد که در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر شد،مجری شبکه استانی یزد در گفت‌وگو با یکی از نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس پرسید: «چاره کار چیست؟ الان به حساب من بیش از 47 بار است که این خط لوله توسط اصفهانی‌ها تخریب و آب مردم یزد قطع شده است.» نماینده هم بی توجه به شرایط مردم اصفهان در خصوص بی آبی و خشکی چندین ساله زاینده رود حرف‌های مجری را تأیید و ضمن انتقاد از کسانی که دست به چنین عملی زده بودند، راهکار‌های خودش را بیان کرد.

انتشار این ویدئوی برش خورده در فضای مجازی استان، خشم اهالی اصفهان را به دنبال داشت و برخی  دست به کار تهیه عکس و فیلم از صنایع یزد شدند که با آب انتقالی از اصفهان راه اندازی شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha