رئیس بیمارستان امام خمینی گفت: میزان فعلی مراجعه به بیمارستان نسبت به یک سال و نیم گذشته بی‌سابقه بوده است و این میزان از حجم مراجعه و بستری از ابتدای کرونا تا الان را نداشتیم.

میزان فعلی ورودی بیماران کرونایی نسبت به یک سال و نیم گذشته بی‌سابقه است

سلامت نیوز:رئیس بیمارستان امام خمینی گفت: میزان فعلی مراجعه به بیمارستان نسبت به یک سال و نیم گذشته بی‌سابقه بوده است و این میزان از حجم مراجعه و بستری از ابتدای کرونا تا الان را نداشتیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«خسرو صادق نیت» رئیس بیمارستان امام خمینی با اشاره به وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی، بیان کرد: ما بیش از ۵۰۰ تخت‌ بیمارستان را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم و مراجعات ما به شدت افزایش پیدا کرده است، روزانه حدود ۴۰۰ نفر مراجعه سرپایی داریم و  بیش از ۳۰۰ نفر هم بستری موقت برای دریافت درمان‌هایی مثل رمدسیور و امثال آنها داریم.


وی ادامه داد: این میزان مراجعه به بیمارستان در یک سال و نیم گذشته بی‌سابقه بوده است، در حقیقت این میزان از حجم مراجعه و بستری از ابتدای کرونا تا الان را نداشتیم.


صادق نیت در مورد علائم بیماران مبتلا به کرونا، افزود: خیلی از افراد با علائم سرماخوردگی مبتلا می‌شوند و فکر نمی‌کنند که کرونا باشد، بنابراین ممکن است دیرتر درمان را شروع کنند و مراقبت‌های بهداشتی دیگر را انجام ندهند.


وی گفت: بعضی ها هم به علائم مسمومیت غذایی دچار می‌شوند، مثل تهوع، استفراغ و اسهال و چون باز هم احتمال ابتلا به کرونا را نمی‌دهند ممکن است دیر اقدام کنند و وقتی درمان را به تعویق بندازند با وضعیت‌های شدیدتری به ما مراجعه می‌کنند.


رئیس بیمارستان امام خمینی ضمن تایید ابتلای مجدد برخی افراد واکسینه شده به کرونا، ادامه داد: از اول هم کسی نمی‌گفت کسانی که واکسن می‌زنند مبتلا نمی‌شوند، تمام بحث واکسن این بود، کسانی که واکسن می‌زنند اگر مبتلا هم شوند به نوع شدید مبتلا نمی‌شوند و نیاز به بستری و بخش ویژه برای آنها کمتر می‌شود، در نتیجه مرگ و میر  در آنها کم‌تر می‌شود.


صادق نیت درباره مراسم‌های ماه محرم، گفت: هرگونه تجمع و کنار هم قرار گرفتن در این شرایط توصیه نمی‌شود، حال چه برای خرید، تفریح، دورهمی و یا هر دلیل دیگر که باشد، بهتر است اینها را به تعویق بیندازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha