چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 315379

ریزش مو در تمام دنیا بین مردان و زنان شایع است، بنابراین پیشگیری و جلوگیری از ریزش اهمیت زیادی دارد.

افزایش تراکم مو با چند روش خانگی

سلامت نیوز:ریزش مو در تمام دنیا بین مردان و زنان شایع است، بنابراین پیشگیری و جلوگیری از ریزش اهمیت زیادی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از skinkraft، داشتن مو‌های آرایش شده پیش از یک مهمانی بزرگ برای بسیاری از ما مهم است. در این مطلب قصد داریم تا برخی از راه‌های پیشنهادی طبیعی را برای بهبود پرپشتی مو‌ها ارائه دهیم.


پرپشتی مو چیست؟
پرپشتی و یا تراکم مو به شمار رشته‌های مو در مو‌های شما اشاره دارد. میزان پرپرشتی مو از روی میزان نزدیکی رشته‌های مو به یکدیگر مشخص می‌شود. این مسئله به نوبه خود مشخص می‌کند مو‌های شما تا چه حد نازک و یا ضخیم به نظر می‌رسند. 


چگونه می‌توان تراکم مو‌ها را اندازه گرفت؟
فوتوتریکوگرام : این روش از سوی متخصصانی انجام می‌شود که کمیت و کیفیت مو‌های شما را ارزیابی می‌کنند. این یک روش سریع برای تعیین میزان تراکم مو‌های شماست.


عواملی که باعث کم پشتی مو می‌شوند
۱- ژن‌ها : ژن‌های شما نقش مهمی را در تعیین سلامت تراکم مو‌های شما دارند. اگر اعضای نزدیک خانواده شما مو‌های نازکی دارند، احتمالا شما نیز مو‌های کم پشتی خواهید داشت.


۲- رژیم غذایی: اگرچه اطلاعات کمی در خصوص رابطه میان یک رژیم غذایی ناسالم و پرپشتی مو وجود دارد، حفظ یک رژیم غذایی همراه با ویتامین‌ها و واد مغذی می‌تواند حجم مو‌های شما را افزایش دهد.


۳- مشکلات پزشکی: برخی بیماری‌های خود ایمنی و برخی مشکلات پزشکی می‌توانند به ریزش مو منجر شوند. این مسئله می‌تواند سبب شود تا حجم مو‌های شما کمتر از قبل شود.


۴- استرس: استرس نیز می‌تواند به ریزش مو کمک کند. استرس می‌تواند به پاسخ سیستم ایمنی را برانگیزد که در نتیجه می‌تواند به ریزش مو منجر شود.


روش‌های طبیعی برای افزایش پرپرشتی مو‌ها
۱- ژل آلوئه ورا: آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که پوست سر را تمیز نگه می‌دارد. داشتن پوست سر سالم برای حفظ سلامت مو ضروری است. آلوئه ورا می‌تواند فولیکول‌های مو را تقویت کرده، از شکستگی و تراکم مو‌های شما را بهبود بخشد.


شیوه مصرف: ژل آلوئه ورا را بر روی پوست سر خود بمالید. بگذارید ۱ ساعت بماند و سپس با آب سرد آن را بشویید.


۲- بذر شنبلیله : دانه شنبلیله حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد بدن مقابله می‌کنند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند فولیکول‌های مو شما را تضعیف کرده به ریزش و شکستگی مو منجر می‌شوند.


شیوه مصرف: دانه‌های شنبلیله را در طول شب خیس کنید. سپس آن‌ها را آسیاب کنید و به صورت خمیر در آورید. پس از آن، آن را به ریشه مو‌های خود مالیده و بگذارید ۱ ساعت بماند. در پایان آن را با آب سرد بشویید.


۳- پیاز و عسل: گفته می‌شود که آب پیاز در بهبود بافت مو موثر است.
شیوه مصرف: ۱. بخش‌هایی از آب پیاز و عسل را به طور مساوی و به یک اندازه با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط حاصل را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. در پایان آن را با آب سرد بشویید.


۴- ماساژ: ماساژ پوست سر نه تنها آرامش بخش بوده، بلکه می‌تواند در تقویت فولیکول‌های مو نیز موثر باشد. ماساژ پوست سر شما به طور منظم جریان خون را در فولیکول‌ها افزایش می‌دهد و باعث رشد مو می‌شود. ماساژ پوست سر می‌تواند به افزایش تراکم مو کمک کند.


۵- رژیم غذایی مناسب: رژیم‌های غذایی سالم که در آن ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی وجود دارند، می‌توانند به بهبود تراکم و بافت مو کمک کنند. برای سلامت بهتر مو‌ها از غذا‌هایی غنی از ویتامین D، ویتامین B۳ و B۶، آنتی اکسیدان‌ها، اسیدفولیک و روی استفاده کنید.

ترجمه از باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha