شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 315532

یک متخصص طب سنتی گفت: با مصرف هفت گیاه دارویی منجر می توان سیستم ایمنی بدن را در دوران همه گیری کرونا تقویت کرد.

هفت روش برای تقویت سیستم ایمنی در کرونا

سلامت نیوز:یک متخصص طب سنتی گفت: با مصرف هفت گیاه دارویی منجر می توان سیستم ایمنی بدن را در دوران همه گیری کرونا تقویت کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،یک متخصص طب سنتی گفت: هرچند مصرف گیاهان دارویی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد اما استفاده به طور مداوم و طولانی مدت توصیه نمی‌شود.


محمدرضا حاجی حیدری  متخصص طب سنتی ایرانی با اشاره به اینکه تقویت سیستم ایمنی یکی از راهکار‌های مهم مقابله با بیماری‌ها از جمله بیماری‌های عفونی و ویروسی است، اظهار کرد: اصلاح سبک زندگی از جمله تغذیه، خواب مناسب و ورزش در تقویت سیستم ایمنی نقش بی بدیل دارد.


راهکار اول: استفاده از میوه و سبزی
او افزود: استفاده از میوه جات و سبزیجات تازه یکی از روش‌های متداول و در دسترس برای تقویت سیستم ایمنی خواهدبود؛  آب میوه‌هایی مانند سیب و هویج علاوه بر تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن و داشتن خواص آنتی اکسیدان در تقویت سیستم ایمنی نیز کمک کننده است.


راهکار دوم:خوردن عسل
این متخصص طب سنتی بیان کرد: عسل یکی از مواد غذایی با مزاج گرم و خشک است که در تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی دارد. مصرف یک قاشق غذاخوری عسل به همراه یک لیوان آب ولرم و چکاندن چند قطره آب لیموی ترش تازه نیم تا یک ساعت قبل از صبحانه علاوه بر تقویت سیستم ایمنی باعث لینت مزاج و بر طرف شدن یبوست می‌شود.


راهکار سوم: مصرف دارچین
او افزود: دارچین یکی دیگر از گیاهان دارویی با طبع گرم وخشک است که در تقویت سیستم ایمنی و کاهش قند خون موًثر بوده و استفاده از دم کرده دارچین  یا چای دارچین روزانه یک تا دو فنجان در تقویت سیستم ایمنی و تقویت کبد سودمند است؛ همچنین گیاه بادرنجبویه که یکی از دارو‌های آرام بخش و ضد افسردگی در طب سنتی محسوب می‌شود؛ علاوه بر تقویت قلب و معده در کاهش استرس و افزایش سطح ایمنی بدن مفید خواهد بود.


راهکار چهارم:نوشیدن گل گاو زبان
حاجی حیدری تصریح کرد: گل گاو زبان به عنوان یکی از گیاهان دارویی موثر در تقویت قلب و کاهش استرس، در تقویت سیستم ایمنی هم موًثر است و توصیه می‌شود به صورت دمنوش روزی یک تا دو  فنجان استفاده می‌شود.


راهکار ششم:مصرف سیاه دانه
او افزود: سیاه دانه یک دانه روغنی با خواص متعدد در درمان بیماری‌های مختلف از معده و کبد تا سینوزیت و آلرژی تنفسی و درد مفاصل، برای تقویت سیستم ایمنی مفید است و باید به صورت نیمکوب روزی یک قاشق مرباخوری به تنهایی یا داخل عسل ریخته و استفاده می‌شود.

راهکار هفتم:میل زنجبیل به همراه چای
او گفت: زنجبیل نیز که یک داروی با گرمی بالا در تقویت سیستم ایمنی است باید روزانه مقدار کمی از آن را همراه چای میل کرد.
این متخصص طب سنتی بیان کرد: استفاده از گیاهان دارویی به طور مداوم و طولانی مدت توصیه نمی‌شود و ممکن است باعث عوارض ناخواسته از جمله بی خوابی و آسیب‌های کبدی و ... شود و با توجه به اینکه اکثر دارو‌های تقویت ایمنی دارای مزاج گرم هستند باید در مصرف آن‌ها مزاج مصرف کننده و فصل را در نظر گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha