رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان با اشاره به تاخت و تاز شدید کرونا در کشور، گفت: به هیچ وجه آینده روشنی از یک ماه آینده ویروس نداریم، تمام امید ما مثل پیک‌های قبلی این است که خود ویروس فروکش کند و این در حالی است که سیستم درمانی کشور شرایط بسیار سختی دارد.

شرایط بسیار خطرناک است/با این شیوه نمی‌توان کرونا را جمع کرد

سلامت نیوز:رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان با اشاره به تاخت و تاز شدید کرونا در کشور، گفت: به هیچ وجه آینده روشنی از یک ماه آینده ویروس نداریم، تمام امید ما مثل پیک‌های قبلی این است که خود ویروس فروکش کند و این در حالی است که سیستم درمانی کشور شرایط بسیار سختی دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر شروین شکوهی با اشاره به اینکه با افزایش تعداد کلی بیماران درصد تعداد بیماران بدحال هم به همان نسبت افزایش می‌یابد، گفت: متاسفانه انگار مردم فراموش کردند که کرونا وجود دارد.


تعطیلی ۶ روزه چه فایده ای داشت؟

وی افزود: از طرف دیگر دولت هم اقدامات مطلوبی انجام نمی‌دهد، این تعطیلی ۶ روزه تهران چه فایده‌ای داشت؟ این گونه تعطیلی‌ها کمک نمی‌کند، آمار وحشتناک زیاد است و شرایط بسیار خطرناک است و با توجه به خستگی زیاد کادر درمان نمی‌توان با این شیوه کرونا را جمع کرد.


مردم رعایت نمی کنند و کسی هم جلودارشان نیست

وی افزود: چند روز قبل مرا به عروسی دعوت کردند، آنهم در چنین اوضاعی؛ مردم رعایت نمی‌کنند و انگار کسی هم جلودارشان نیست‌. بیش از یک سال است که کار ما اطلاع رسانی به مردم است؛ در حالی که عده‌ای هیچگونه رعایتی نمی‌کنند و در مورد این عدم رعایت دیگر نمی‌توان گفت فقط تقصیر دولت است.


تخت خالی نداریم

شکوهی با بیان اینکه میانگین سنی مبتلایان با پیک‌های قبلی تفاوت چندانی نداشته است، اظهار کرد: در بیمارستان ما اصلا تخت خالی نیست. برای پذیرش بیمار از اورژانس به بخش یا باید یک نفر مرخص شود یا اینکه خدای ناکرده یک نفر جان خود را از دست بدهد، که تخت خالی شود.


مشکلات اکسیژن در اغلب بیمارستانها

وی افزود: دستگاه‌ها و تجهیزات بیمارستانی به طور مداوم کار می‌کنند و مستهلک می‌شوند و مشکلات اکسیژن در اکثر بیمارستان‌ها وجود دارد. آیا آینده روشنی از شرایط یک ماه آتی ویروس داریم؟ به هیچ وجه. تمام امید ما مثل پیک‌های قبلی این است که خود ویروس فروکش کند؛ در حالی که سیستم درمانی کشور شرایط سختی دارد و در حال نابود شدن است.


شکوهی درباره مراجعه روزانه مبتلایان به بیمارستان برای تزریق داروی رمدسیویر، بیان کرد: برای این موضوع متاسف هستم. یک فرد کرونایی را باید روزانه از خانه بیرون بیاوریم تا با اتوبوس، تاکسی، مترو و... به بیمارستان بیاید و چندین نفر را در راه یا در بیمارستان آلوده کند که دارو دریافت کند؛ درحالی که فرد کرونایی باید در قرنطینه باشد. مگر همه این افراد با ماشین شخصی به بیمارستان می‌آیند که رمدسیویر دریافت کنند تا احتمال انتقال بیماری کاهش یابد؟انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha