چند روز قبل زن میانسالی نزد پلیس رفت و از ربوده شدن همسرش خبر داد.

گروگانگیرها حتی پس از دریافت 600میلیون تومان،مرد تاجر را کشتند

سلامت نیوز: چند روز قبل زن میانسالی نزد پلیس رفت و از ربوده شدن همسرش خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، وی گفت: صبح روز ۲۶ تیر همسرم حامد مثل همیشه برای رفتن به محل کارش از خانه بیرون رفت اما به‌طرز مرموزی ناپدید شد. خیلی نگرانش بودم به همه‌جا رفتم و تماس گرفتم اما خبری از شوهرم نبود تا اینکه مرد ناشناسی با ما تماس گرفت و با تهدید گفت شوهرم را ربوده و اگر در این مورد حرفی به پلیس بزنیم حامد را می‌کشند. مرد ناشناس در ازای آزادی همسرم یک میلیارد تومان پول خواست. من هم به‌خاطر جان شوهرم به پلیس خبر ندادم و با کلی قرض موفق شدیم ۶۰۰ میلیون تومان پول و طلا تهیه کنیم. بعد با گروگانگیران وارد مذاکره شدیم و آنها قبول کردند با گرفتن همین مقدار حامد را آزاد کنند. سپس به محلی که گروگانگیران گفته بودند رفتیم و کیف پول و طلاها را زیر یک درخت دفن کردیم  و برگشتیم.

او ادامه داد: اما هر چه منتظر برگشت شوهرم ماندیم از او هیچ خبری نشد. شماره‌ای که گروگانگیران با ما تماس گرفته بودند هم خاموش بود. چند روز منتظر ماندیم و وقتی از حامد خبری نشد در نهایت تصمیم گرفتیم که ماجرا را به پلیس خبر دهیم.


با شکایت این زن، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند. در تحقیقات صورت گرفته از پدر حامد، مأموران به سرنخی از عاملان‌ گروگانگیری رسیدند. طبق اظهارات پدر حامد، پسرش با مردی به‌نام کوروش داد و ستد مالی داشته اما اختلاف مالی پیدا کرده بود. بدین ترتیب این احتمال مطرح شد که مرد تاجر از سوی کوروش ربوده شده باشد.


بلافاصله شماره پلاک خودروی مرد ربوده شده به واحدهای گشت اعلام شد و در تحقیقات خودروی پژو او در اطراف تهرانسر کنار خیابان کشف شد.
همزمان مأموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محلی که خانواده حامد پول را برای گروگانگیران برده بودند پرداختند که تصویر دو مرد جوان به‌دست آمد که آنها کیسه پول‌ها را داخل خودرویی گذاشته و محل را ترک کردند.در ادامه مشخص شد کوروش به یک کارگاه تولیدی رفت و آمد دارد. اما وقتی مأموران وارد کارگاه تولیدی شدند با همان دو مرد جوان مواجه شدند. بدین ترتیب به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت، هر دو نفر بازداشت شدند.


شاهدی برای قتل
متهمان زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شدند، گفتند: ما در کارگاهی کار می‌کنیم که کوروش به آنجا رفت و آمد دارد. مدتی قبل کوروش و همسرش را دیدیم که مرد میانسالی را به داخل کارگاه منتقل کردند. مرد میانسال حال خوبی نداشت و کوروش مدعی شد که او پدرزنش است و از ما خواست که او را به‌خانه‌ای در محله خزانه ببریم. اما ساعتی بعد کوروش با ما تماس گرفت و گفت حال حامد بد است. او را به بیمارستان ببریم.


وقتی دوباره به آن خانه رفتیم حامد را دیدیم که لباسش دور گردنش پیچیده شده بود و نفس نمی‌کشید اما زن و شوهر اصرار داشتند که او زنده است بعد هم او را سوار خودرو کردیم و به سمت پاکدشت رفتیم و در بیابان‌های اطراف پاکدشت جسد را دفن کردیم و بعد از آن راهی تهران شدیم. برای گرفتن پول از خانواده حامد هم ما به محل قرار رفتیم ولی تمام ۶۰۰ میلیون تومان دست کوروش و همسرش است و فقط مقدار کمی پول به ما دادند.


با اعتراف دو متهم، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت راهی پاکدشت شده و جسد حامد را در محلی که دفن شده بود، کشف کردند.
به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت تحقیقات برای دستگیری زوج فراری و رازگشایی از این جنایت ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha