دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 315621

اگر به سلامت پوست‌تان اهمیت می‌دهید حداقل دو تا سه بار در هفته از اسکراب استفاده کنید. سلول‌های پوست شما به‌طور منظم بازتولید می‌شود و اگر سلول‌های مرده از روی پوست‌تان برداشته نشود، روی سلول‌های جدید جمع می‌شود.

معرفی 4 اسکراب خانگی برای پوست‌های چرب

سلامت نیوز:اگر به سلامت پوست‌تان اهمیت می‌دهید حداقل دو تا سه بار در هفته از اسکراب استفاده کنید. سلول‌های پوست شما به‌طور منظم بازتولید می‌شود و اگر سلول‌های مرده از روی پوست‌تان برداشته نشود، روی سلول‌های جدید جمع می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در نتیجه، سلول‌های مرده تنفس پوست را با مشکل مواجه می‌کند. برای پوست‌های چرب اسکراب حتی مهم‌تر از دیگر انواع پوست‌هاست چراکه مانع جوش‌های قرمز التهابی می‌شود. در عین حال، باید مراقب باشید بیش از حد و به‌دفعات زیاد پوست را با اسکراب نشویید زیرا این کار باعث آسیب به سلول‌ها  می شود و مشکلات دیگری را به وجود می‌آورد. در ادامه دستورالعمل درست کردن تعدادی از بهترین اسکراب‌های خانگی مخصوص پوست‌های چرب را به شما معرفی می‌کنیم. 

 جو دوسر و عسل

یک قاشق غذاخوری جو دو‌سر را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. با اضافه کردن مقدار اندکی آب، خمیری غلیظ تهیه کنید. این خمیر را روی صورت بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس انگشت خود را کمی خیس کنید و به آرامی مخلوط را روی پوست بمالید و با آب سرد بشویید. سه روز در هفته می‌توانید از این اسکراب برای پوست چرب خود استفاده کنید. 

  آرد نخودچی با نمک و ماست

یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با نصف قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری نمک مخلوط کنید. این مخلوط را کاملا هم بزنید و پوست خود را به آرامی با آن ماساژ دهید. بگذارید مخلوط 3 تا 5 دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس با آب بشویید. نمک، باکتری‌های روی پوست را از بین می‌برد. ماست و آرد نخودچی هم سلول‌های مرده و آلودگی‌های پوست شما را می‌شوید و پوست را پاک سازی می‌کند.

 

برنج آسیاب ‌شده با عسل و عصاره‌ زنجبیل

 

مقداری برنج خشک را آسیاب و پودری تقریبا دانه‌درشت تهیه کنید. دو قاشق چای‌خوری عسل و ۱۰ تا ۱۲ قطره عصاره‌ زنجبیل، تهیه‌ شده از زنجبیل تازه را به آن اضافه کنید. بگذارید این مخلوط ۲۰ دقیقه روی پوست بماندسپس با انگشتان خیس به آرامی مخلوط را روی پوست بمالید.

پس از ۲۰ دقیقه، آن را با آب بشویید و به آرامی خشک کنید. زنجبیل ترشح چربی پوست را کاهش می‌دهد و باکتری‌های روی پوست را هم  از بین می‌برد. این اسکراب همچنین درخششی سریع و عالی به پوست صورت می‌دهد.   

جوش‌شیرین با عسل و لیمو

یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری آب لیمو مخلوط و خمیر درست کنید. خمیر را 2 تا  3 دقیقه  روی پوست خود بمالید و سپس با آب بشویید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha