اگر حین لبخند زدن متوجه شده اید که بیشترِ بافت لثه شما در لبخندتان دیده می شود و یا بافت لثه‌ بیش از حد روی دندان هایتان را گرفته، شما اصطلاحاً لبخند لثه ای دارید. لثه ای شدن لبخند معمولا 5 ریشه دارد و بسته به اینکه چه عاملی باعث آن شده، معمولا 7 درمان شناخته شده دارد. چیزی که اینجا می خوانید توضیح این 7 درمان برای اصلاح لبخند لثه ای است.

7 روش تضمینی برای اصلاح لبخند لثه ای

سلامت نیوز: اگر حین لبخند زدن متوجه شده اید که بیشترِ بافت لثه شما در لبخندتان دیده می شود و یا بافت لثه‌ بیش از حد روی دندان هایتان را گرفته، شما اصطلاحاً لبخند لثه ای دارید. لثه ای شدن لبخند معمولا 5 ریشه دارد و بسته به اینکه چه عاملی باعث آن شده، معمولا 7 درمان شناخته شده دارد. چیزی که اینجا می خوانید توضیح این 7 درمان برای اصلاح لبخند لثه ای است.

C:UsersAdminAppDataLocalTempRar$DIa0.272درمان بخند لثه ای با لیزر.jpg

1. لیفت لثه با لیزر یا تیغ جراحی

تقریباً اولین و توصیه شده‌ترین روش برای اصلاح لبخند لثه ای لیفت لثه است. چه بافت لثه به صورت طبیعی پایین باشد و چه ناشی از تورم و التهاب لثه باشد، می توان با لیزر یا تیغ جراحی بافت اضافه لثه را برداشت تا طرح لبخند اصلاح شود. لیفت لثه بهتر است با کمک لیزر انجام شود تا آسیبی به لثه نرسد و خیلی سریع بهبودی حاصل شود.

2. درمان ارتودنسی دندان

در بیشتر افرادی که لبخند لثه ای دارند به صورت همزمان دندان ها نیز نامرتب هستند. در چنین مواردی لیفت لثه با لیزر و ارتودنسی دندان باید حتما انجام شود. زیرا تا دندان ها مرتب نشوند لیفت لثه فایده ای ندارد.

در چنین افرادی ممکن است لیفت لثه ابتدا انجام شود تا دستگاه های ارتودنسی نصب شوند. در طول یا انتهای درمان نیز، از لیزر برای بالا بردن بافت لثه و از بین بردن التهابات آن استفاده می شود.

فقط در نظر بگیرید که اگر لبخند لثه ای دارید و دندان های نامرتب است حتما و حتما بهترین متخصص ارتودنسی دندان را برای درمان خود را خود انتخاب کنید. زیرا ارتودنسی با لیزر کار هر متخصصی نیست. معمولا متخصصانی که در لیست های اینترنتی موسوم به بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران قرار دارند همگی در مطب خود ارتودنسی با لیزر دارند و مراجعه به آن ها توصیه می شود.

C:UsersAdminAppDataLocalTempRar$DIa0.904درمان لبخند لثه ای با ارتودنسی.png

3. جراحی فک

در موارد نادر ممکن است علت داشتن لبخند لثه ای بزرگ بودن بیش از اندازه فک بالا باشد طوری که باعث شود حین لبخند زدن یا حرف زدن بیش از 7 میلی متر از بافت لثه در معرض دید قرار بگیرد.

در چنین موارد باید برای برطرف کردن یا اصلاح لبخند لثه ای عمل جراحی صورت بگیرد. عمل میبایست توسط یک جراح حاذق با اطلاع کامل یک دکتر ارتودنسی خوب صورت بگیرد چون اغلب در چنین موارد نیاز است هم عمل جراجی فک انجام شود و هم درمان ارتودنسی نیز در نظر گرفته شود.

4. جرمگیریی دندان

گاهی اوقات جرم دندانی که در زیر خط لثه نفوذ کرده باعث التهاب و ورم موقتی لثه می شود. این یعنی بافت لثه متورم شده و احتمالا به صورت موقت روی دندان ها را بپوشاند. افرادی که جرم دندانی دارند می توانند با مراجعه به دندانپزشک و انجام فرآیند جرمگیری دندان از شر لبخند لثه ای خود خلاص شوند.

5. تزریق بوتاکس برای درمان لبخند لثه ای

فعالیت بیش از حد عضلات درگیر در بالا بردن لب فوقانی یکی از علل لثه ای شدن لبخند است. افرادی که عضلات فعال و بسیار پر تحرک دارند زمانی که صحبت می کنند و یا لبخند میزنند قدرت عضلات بالابرنده لب بالایی شان بسیار زیاد است. در این افراد می توان با تزریق بوتاکس به صورت موقت عضله را غیرفعال یا ضعیف کرد. نتایج موقتی است و نیاز به تمدید دارد.

6. تزریق فیلر و ژل پر کننده لب

در برخی افراد ضخامت و اندازه لب بالا بسیار کم است به طوری که نازکی لب باعث شده حین لبخند زدن بخش زیادی از بافت لثه دیده شود. در چنین مواردی بهتر است برای رفع و یا اصلاح لبخند لثه ای اقدام به تزریق فیلر یا پر کننده های پوستی کرد.

حجم مشخصی از فیلر توسط یک پزشک واجد شرایط برای حجم دهی و افزایش ضخامت به لب های نازک در این روش توصیه می شود. فقط توصیه می شود که قبل از تزریق فیلر و ژل به لب حتما با یک متخصص ارتودنسی خوب مشورت کنید. چون تزریق ژل له لب موقتیی است و نیاز به تمدید مجدد دارد.

7. عمل جراحی لب فوقانی

اگر برای غیرفعال کردن یا کاهش فعالیت عضلات بالابرنده لب بالا مایل نیستند که بوتاکس را امتحان کنید، می توانید با عمل جراحی لب چنین کاری انجام دهید. در طی این عمل عضلات درگیر با بالا کشیدن لب کمی سست شده و یا به طولشان افزوده می شود. باا انجام این عمل دیگر حین لبخند زدن لب بیش از حد بالا کشده نمی شود و لبخند لثه ای به راحتی اصلاح یا درمان می شود.

تنها ایراد عمل جراحی لب این است که اگر توسط یک جراح خوب صورت نگیرد احتمالا اسکار یا رد زخم به جای بماند یا زیبایی صورت را به خطر بی اندازه. در انتخاب جراح حتما دقت کنید.

سخن پایانی

به طور معمول روش های بالا در افراد مختلف امتحان شده و اغلب جوابگو بوده است. اما معمولا در بیشتر موارد بیماران با مراجعه به یک متخصص ارتودنسی و انجام درمان های ارتودنسی لبخند لثه ی خود را اصلاح کرده اند. در موارد بسیار اندک هم نیاز به جراحی فک و یا جراحی لب احساس می شود. اما در این صورت هم میبایست بهترین جراحان را برای انجام عمل خود انتخاب کنید تا نتایج به خوبی رقم بخورد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha