سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 315677

افزایش جمعیت، کمبود بارش و فرسودگی شبکه آبرسانی در روستاهای بخش جنوبی شهرستان خواف باعث شده تا مردم با کمبود آب شرب مواجه باشند. روستای علی‌آباد با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰۰ نفر در ۵۰ کیلومتری جنوب شهرستان خواف واقع شده و از آب آشامیدنی سالم برخوردار نیست.

در جستجوی آب

سلامت نیوز:افزایش جمعیت، کمبود بارش و فرسودگی شبکه آبرسانی در روستاهای بخش جنوبی شهرستان خواف باعث شده تا مردم با کمبود آب شرب مواجه باشند. روستای علی‌آباد با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰۰ نفر در ۵۰ کیلومتری جنوب شهرستان خواف واقع شده و از آب آشامیدنی سالم برخوردار نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،ساکنین روستا شاید در روز تنها چند ساعت به آب دسترسی داشته باشند که آن هم برای مصارف غیر خوارکی است و برای تامین آب شرب باید در صف آب شیرین کن دهیاری بایستند که حجم روزانه آن تنها ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر آب شرب  است و در صورت اتمام آن باید به روستاهای مجاور مراجعه کنند.


همچنین روستای کالشور با جمعیتی نزدیک به ۲۰۰۰ نفر در ۷۰ کیلومتری جنوب خواف واقع شده که آب لوله کشی آن غیر قابل شرب است و مردم برای تامین نیاز روزانه آب شرب مصرفی خود باید به آب شیرین‌کن روستا مراجعه کنند که همان هم به دلیل کمبود آب منبع اصلی تنها چند ساعت در روز جوابگوی نیاز اهالی روستا است و مردم مجبورند برای تامین آب به روستاهای مجاور خود بروند. لازم به ذکر است که حدود ۲۵ سال قبل، چهار حلقه چاه برای تامین آب شرب در منطقه دشت کیبر حفر شده که آب آن به وسیله ایستگاه‌های پمپاژ به ۱۷۰ کیلومتر دورتر و به جهت تامین آب شرب شهر گناباد منتقل می‌شود و این در حالی است که مردم روستاهای شهرستان خواف ساکن در اطراف همین حلقه چاه‌ها و با فاصله کمتر از ۵۰ کیلومتر برای تامین حداقل آب شرب مصرفی خود سرگردان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha