بیش از ۶۰درصد پسرهای ۲۰ تا ۳۰ ساله در ایران مجرد هستند؛ این یعنی بیش از ۵میلیون پسر ۲۰ تا ۳۰ ساله زندگی مجردی دارند و رؤیای تشکیل خانواده را در سر دارند؛ یعنی دولت سیزدهم رسالت سنگینی در ایجاد اشتغال و تسهیل ازدواج دارد!

بیش از 60 درصد پسرهای 20 تا 30 ساله در ایران مجردند!

سلامت نیوز:بیش از ۶۰درصد پسرهای ۲۰ تا ۳۰ ساله در ایران مجرد هستند؛ این یعنی بیش از ۵میلیون پسر ۲۰ تا ۳۰ ساله زندگی مجردی دارند و رؤیای تشکیل خانواده را در سر دارند؛ یعنی دولت سیزدهم رسالت سنگینی در ایجاد اشتغال و تسهیل ازدواج دارد!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم؛ بر اساس آمارهای موجود، بیش از 60 درصد پسرهای 20 تا 30 ساله در ایران مجرد هستند؛ این یعنی بیش از 5 میلیون پسر 20 تا 30 ساله زندگی مجردی دارند و رؤیای تشکیل خانواده را در سر دارند.


همچنین، آمار جوانان 15 تا 29 سال کشور که در سرشماری سال 1390،‌ 23 میلیون و 700 هزار نفر شمارش شده بود، در سال 1395 به 20 میلیون و 50 هزار نفر کاهش و در سال 99 به 17 میلیون و 827 هزار نفر رسیده است که یک آمار کاهشی است؛ در خصوص سالمندان بالای 60 سال، آمارها نشان می‌دهد که در سال 1390، 6 میلیون و 205 هزار نفر سالمند داشته‌ایم که در سال 1395 به 7 میلیون و 414 هزار نفر و در سال 1399 به 8 میلیون و 542 هزار نفر افزایش پیدا کرده است، به‌عبارتی در سال 99 سهم سالمندان بالای 60 سال 10.2 درصد از جمعیت کل کشور برآورد شده است و ما از مرز 10 درصد عبور کرده‌ایم! رشد جمعیت سالمندان هم 3.62 درصد برآورد شده است.


 با تعویق در وقوع ازدواج، یکی از نیازهای فطری نسل جوان بی‌پاسخ می‌ماند و تبعات ناخوشایند فردی و اجتماعی بسیاری را به‌دنبال می‌آورد؛ پیدایش یأس و ناامیدی و بالاخره افسردگی، بروز خلأ عاطفی و احساس تنهایی و همچنین گسترش فساد و فحشا از جمله تبعات نامطلوب تعویق در وقوع ازدواج است که در زمان حاضر به یک هشدار جدی اجتماعی تبدیل شده است؛ افزایش بیش از حد سن ازدواج باعث سرخوردگی‌های عاطفی و روانی در فرد می‌شود که حتی افزایش توانمندی‌های فرد هم نمی‌تواند این سرخوردگی‌ها را درمان کند.


افزایش جوانان مجرد در سن ازدواج به این معنی است که دولت تدبیر و امید در طول 8 سال هیچ اقدام مؤثری را برای ازدواج جوانان انجام نداده است؛ 8 سال جوانی از بهترین سال‌های عمر انسان است که با ازدواج می‌تواند پربار و سازنده شود؛ از طرفی بی‌توجهی به تشکیل خانواده جوانان در دو دولت اخیر، یعنی دولت سیزدهم رسالت سنگینی در ایجاد اشتغال و تسهیل ازدواج دارد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha