کهرم با ذکر این ضرب المثل که از قدیم گفته اند چراغی که به خانه رواست به مجسد حرام است، گفت:« چطور است که ما می آییم آتش سوزی جنگل های کشور ترکیه را با هواپیمایی که ظرفیت حمل 40 تن آب دارد را خاموش می کنیم ولی از این امکانات در کشور خودمان استفاده نمی شود؟ دلیلی که نیروهای نظامی اعلام کردند این بود که در یک آتش سوزی به دولت کمک کردند اما دولت پول بنزین و هزینه خلبان را به آنها پرداخت نکرد و به همین دلیل نیروهای انتظامی برای آتش سوزی های بعدی اقدامی نکردند. ما جسته و گریخته شنیدیم کمک به اطفای حریق ترکیه به دستور مقامات بالای کشور بوده است که بیشتر به دلیل مسائل بین المللی بوده است.»

دولت پول بنزین و هزینه خلبان نیروهای نظامی را نداد/حمل کپسول های آتش نشانی با قاطر برای خاموش کردن آتش سوزی جنگلهای ایران

سلامت نیوز:اسماعیل کهرم در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، گفت:« اینکه از سوی ایران هواپیما برای اطفای حریق جنگل های ترکیه اعزام شده است کار بسیار مفیدی است به دلیل اینکه ما همه داخل یک کشتی هستیم و هر جای این کشتی که سوراخ شود همه ما در خطر هستیم. کشور ترکیه هم کشور همسایه ما است و حالا گرفتار آتش سوزی شده که در کشور ترکیه تاکنون چنین آتش سوزی سابقه نداشته است.21 استان این کشور درگیر آتش سوزی شده اند که این آتش سوزی به دلیل خرابکاری گروه "پ.ک.ک" رخ داده است و اگر جلوی این آتش سوزی به موقع گرفته نشود تمام جنگل های ترکیه خواهد سوخت.»


وی در ادامه تاکید کرد:« بنابراین اقدام ایران در جهت کمک به ترکیه در اطفای حریق کار مثبتی است اما مسئله این است که وقتی جنگل های کشور خودمان دچار آتش سوزی می شود امکانات برای اطفای حریق وجود ندارد. به عنوان مثال اخیرا شاهد آتش سوزی در جنگل های گچساران بودیم که نیروهای مردمی با شاخه های درخت بید و بیل اقدام به اطفای حریق کردند. عکس هایی هم از این حادثه منتشر شد که کپسول های اطفای حریق را با اسب و قاطر به محل آتش سوزی می بردند!»


وی با ذکر این ضرب المثل که از قدیم گفته اند چراغی که به خانه رواست به مجسد حرام است، گفت:« چطور است که ما می آییم آتش سوزی جنگل های کشور ترکیه را با هواپیمایی که ظرفیت حمل 40 تن آب دارد را خاموش می کنیم ولی از این امکانات در کشور خودمان استفاده نمی شود؟ دلیلی که نیروهای نظامی اعلام کردند این بود که در یک آتش سوزی به دولت کمک کردند اما دولت پول بنزین و هزینه خلبان را به آنها پرداخت نکرد و به همین دلیل نیروهای انتظامی برای آتش سوزی های بعدی اقدامی نکردند. ما جسته و گریخته شنیدیم کمک به اطفای حریق ترکیه به دستور مقامات بالای کشور بوده است که بیشتر به دلیل مسائل بین المللی بوده است.»


وی در پاسخ به اینکه آیا ایران تاکنون از کشور ترکیه برای اطفای حریق جنگل های خود کمکی دریافت کرده است، گفت:« خیر. شاید به دلیل اینکه کشور ترکیه تجهیزات و امکانات لازم را برای اطفای حریق ندارد. در کشور روسیه به دلیل آتش سوزی وسیع در جنگل های این کشور، روسیه از امریکا درخواست هواپیمای تانکر کرد و آنها به روسیه کمک کردند. آقای پوتین شخصا به فرودگاه رفت و از خلبان های تانکر آمریکایی تشکر کرد. این روابط بین المللی است.»


وی گفت:« ما به گونه ای رفتار کرده ایم که از هیچ کشوری نمی توانیم درخواست کمک کنیم. شما فکر می کنید چند کشور هواپیمای تانکر دارند؟ ما این نوع هواپیما را نداریم و حتی کشور روسیه با آن عظمتش این نوع هواپیما را ندارد و از امریکا درخواست کمک کرد. اگر روابط کشور ما با سایر کشورها حسنه بود می توانستیم از کشورهایی که این هواپیماها را دارند کمک بگیریم در غیراینصورت باید با همان قاطر برای اطفای حریق کپسول حمل کنیم.»

وی در پایان تاکید کرد:« باید با دنیا تعامل کنیم تا مشکلات را تحمل نکنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha