یک عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم تسریع در واکسیناسیون مردم گفت: به جای تعطیلی و قفل کردن کشور باید روند واکسیناسیون را سرعت بخشید که این کار از طریق تولید و واردات واکسن میسر می شود پس هر چه زودتر به مردم واکسن بزنید.

مالکی: تعطیل کردن کشور راه حل نیست، واکسن بزنید

سلامت نیوز:یک عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم تسریع در واکسیناسیون مردم گفت: به جای تعطیلی و قفل کردن کشور باید روند واکسیناسیون را سرعت بخشید که این کار از طریق تولید و واردات واکسن میسر می شود پس هر چه زودتر به مردم واکسن بزنید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،فداحسین مالکی ، در خصوص آخرین وضعیت سیستان و بلوچستان از لحاظ شیوع کرونا، گفت: بعد از مباحث رد و بدل شده بین بنده و آقای نمکی در زاهدان مشخص شد که آمارها و کمبودهای مطرح شده درباره استان سیستان و بلوچستان صحت دارد؛ لذا موضوع مورد توجه مقامات کشوری قرار گرفت و شاهد حضور پر رنگ سپاه، ارتش، ستاد اجرایی و هلال احمر و گروه های جهادی در استان و خارج از این استان بودیم که به کمک مردم نجیب سیستان و بلوچستان آمدند.


وی افزود: واقعیات و کمبودها شفاف شد. مشخص شد که چقدر کادر درمان علی رغم این کمبودها تلاش کردند. در حال حاضر با وجود اینکه شرایط در استان سیستان و بلوچستان به سمت مهار بیماری کرونا می رود ولی باز هم مشکلات پابرجاست که مهمترین آن مسئله واکسن است. فراموش نکنیم که در مقطعی بیشترین فوتی های کرونا در استان سیستان و بلوچستان وجود داشت.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پیشنهاد وزیر بهداشت مبنی بر تعطیلی دو هفته ای کشور جهت کنترل کرونا گفت: بجای این‌که آقای نمکی پیشنهاد کند که کشور را دو هفته تعطیل کرده و همه چیز را قفل کنید روند واکسیناسیون را سرعت بخشند نه اینکه کار و زندگی مردم را تعطیل کنند. واکسن تولید کنید و بیشتر از قبل وارد کنید. چون مشکل اساسی در کشور واکسیناسیون و کمبود دستگاه های اکسیژن ساز است.


وی ادامه داد: در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان و کرمان به دلیل داشتن وسعت زیاد باید هر چه سریعتر واکسینه شوند چون شرایط در آنجا بحرانی است. می توان از ظرفیت بخش خصوصی برای واردات واکسن استفاده کرد تا نگرانی مردم را برطرف نمود. وقتی می گویید همه جا را تعطیل کنید به فکر تامین معاش قشر آسیب پذیر به خصوص جامعه کارگری هستید که با تعطیلات می خواهند از کجا امرار معاش کنند یا قشری همچون رانندگان تاکسی که روزانه درآمد دارند. پس باز هم می گویم تعطیل و قفل کردن کشور راه حل نیست. هر چه سریعتر مردم را واکسینه کنید و واکسن بزنید تا آرامش به مردم داده شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha